-

SFATULPARINTILOR.RO Durerile de genunchi: Sfaturi utile pentru prevenirea acestei probleme medicale

Genunchiul este una dintre cele mai mari și mai complexe articulații ale corpului. Se alătură osului coapsei la nivelul osului tibiei. Tendoanele conectează oasele genunchiului la mușchii picioarelor care mișcă articulația genunchiului. Ligamentele se alătură oaselor genunchiului și asigură stabilitatea genunchiului.
A avea o viață activă este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le puteți face pentru articulații și pentru restul corpului. Dar leziunile se pot întâmpla și adesea implică genunchii. Durerea în această zonă este o problemă comună care afectează persoane de toate vârstele.


Pentru unii oameni, durerea genunchiului poate fi atât de severă încât să le limiteze activitățile zilnice. Pentru alții, durerea genunchilor poate fi o piedică cronică pentru stilul de viață activ pe care îl doresc. În ambele cazuri, este posibil să aveți de-a face cu o problemă care nu trebuie ignorată.

Durerile la genunchi pot avea cauze diferite. Excesul de greutate vă expune unui risc mai mare pentru astfel de probleme. Suprasolicitarea genunchiului poate declanșa dureri.

De asemenea, durerea la genunchi poate fi rezultatul unei leziuni, cum ar fi un ligament rupt. Sportul, exercițiile fizice și alte activități pot provoca rupturi musculare, tendinită și leziuni mai grave la ligamente și cartilaje.

Condițiile medicale precum artrita, guta și infecțiile, pot provoca și ele dureri la genunchi. (PM)

Este o idee gresita sa crezi ca daca tu nu alergi pe pista de alergare, asa cum o fac maratonistii, genunchii tai sunt intr-o forma excelenta. Insa adevarul este ca milioane de oameni dezvolta probleme la genunchi care nu sunt rezultatul exercitiilor fizice. Iar una dintre cele mai intalnite cauze a problemelor la genunchi este osteoartrita, o boala degenerativa in care cartilajul care protejeaza si inveleste suprafetele articulare se deterioreaza o data cu trecerea timpului.

Oasele, nemaifiind separate de cartilaj, se freaca unele de altele, ducand la lezarea tesutului si a osului subiacent si determinand aparitia simptomelor articulare dureroase ale osteoartritei. Desi osteoartrita este o boala asociata, in general, cu persoanele in varsta, in ultima vreme tot mai multi tineri ajung sa se confrunte cu ea.

Femeile sunt mai predispuse la osteoartrita din cauza faptului ca au soldurile mai late, iar acest lucru creeaza o presiune in plus pe genunchi. Iar supraponderabilitatea nu face decat sa agraveze problema: fiecare kilogram in plus adauga 4 kilograme de presiune pe genunchi, potrivit Fundatiei Artritei din America.

Iata 4 lucruri pe care le poti face pentru a preveni instalarea osteoartritei.

1. Mananca broccoli

Aceasta superleguma nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia ta. In 2013, intr-un studiu de laborator s-a descoperit ca sulforafanul, un compus din broccoli, lupta impotriva osteoartritei. Potrivit rezultatelor, sulforafanul, prezent si in alte legume crucifere precum varza de Bruxelles, conopida si varza simpla, scade numarul anumitor enzime care accelereaza lezarea cartilagiului. Sulforafanul nu se gaseste si in brocooli congelat astfel ca este o idee buna sa optezi pentru varianta proaspata.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Articole înrudite