-

Proiectul Strategiei Naţionale pentru Educaţie Parentală, retras din consultare publică

Proiectul "Strategiei Naţionale pentru Educaţie Parentală" a fost retras de pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale şi din consultare publică şi a fost retransmis iniţiatorilor.

MEN precizează că nu poate să îşi asume proiectul în forma actuală.

"În acest moment, proiectul 'Strategiei Naţionale pentru Educaţie Parentală' a fost retras de pe site-ul Ministerului Educaţiei Naţionale şi din consultare publică şi a fost retransmis iniţiatorilor. Dat fiind feedback-ul colectat din partea persoanelor interesate, precum şi necesitatea de a îmbunătăţi proiectul de strategie, MEN nu îşi poate asuma în actuala formă acest document", potrivit unui punct de vedere al MEN transmis la solicitarea AGERPRES.

MEN precizează că proiectul de strategie a fost elaborat în cadrul programului "Promovarea strategiei naţionale pentru educaţia parentală", implementat de Fundaţia Copiii Noştri (FCN), în parteneriat cu Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale Pentru Copil (FONPC) şi Organizaţia Formation des Parents din Elveţia şi a fost co-finanţat printr-un grant din partea Elveţiei.

Totodată, draftul Strategiei Naţionale pentru Educaţie Parentală a fost definitivat de către UNICEF şi Fundaţia Copiii Noştri, ca urmare a contractului de consultanţă încheiat între UNICEF şi Fundaţia HoltIS.

Platforma civică pentru drepturi şi libertăţi 'Împreună' a susţinut într-o scrisoare deschisă transmisă premierului Viorica Dăncilă că Strategia Naţională de Educaţie Parentală 2018 - 2025 este o creaţie a 'propagandei progresiste' şi a solicitat retragerea documentului.

"Am studiat cu atenţie documentul intitulat 'Strategia Naţională de Educaţie Parentală 2018 - 2025', pus în dezbatere publică de către Ministerul Educaţiei Naţionale ca o prioritate imediată pentru viitorul societăţii româneşti, în general, şi al şcolii româneşti, în special, document nesemnat şi neasumat de către nicio persoană, deci un document fără niciun autor. De la primul paragraf până la ultimul, acest document programatic este o creaţie a propagandei progresiste care caută terenul potrivit pentru a face noi experimente sociale, pentru a educa o nouă generaţie în spiritul negării oricărei moşteniri culturale şi a negării radicale a creştinismului", se arată într-un comunicat al Platformei "Împreună" transmis, marţi, AGERPRES.

În acest context, reprezentanţii platformei consideră că această strategie nu poate fi adoptată din mai multe motive.

Potrivit acestora, documentul conţine judecăţi de valoare cu privire la preferabilitatea unei convingeri sau viziuni (de tip progresist) în dauna alteia (de tip conservator, creştin sau "tradiţionalist") asupra lumii, familiei sau educaţiei şi presupoziţii care descalifică convingerile conservatoare, creştine şi "tradiţionaliste" despre familie şi pe cei care şi le însuşesc şi stabileşte ca unic model valid modelul "progresist", "divers", în direcţia ideologiei de gen, cu încălcarea obligaţiei de neutralitate a statului.

Platforma civică pentru drepturi şi libertăţi 'Împreună' este compusă din 500 de ONG-uri şi peste 1.000 de intelectuali şi are susţinerea a zece organizaţii neguvernamentale internaţionale.

Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi - Învăţământ Preuniversitar, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie "Spiru Haret", a afirmat joi că a luat cunoştinţă de "Strategia Naţională de Educaţie Parentală", pusă în dezbatere publică de Ministerul Educaţiei Naţionale, însă "fără consultarea prealabilă".

"Fără discuţie, suntem pentru o strategie naţională de educaţie parentală, o strategie care să fie iniţiată de către Parlamentul României şi continuată de către MEN cu sprijinul inspectoratelor şcolare, astfel încât să avem un punct de vedere unitar care să reflecte dorinţele părinţilor şi specialiştilor în educaţie. Faptul că Patriarhia Română susţine că documentul supus dezbaterii publice nu corespunde în totalitate cu ce s-a discutat la nivelul grupului de lucru constituit de Ministerul Educaţiei ridică un mare semn de întrebare. Faptul că inclusiv Academia Română se opune acestei strategii, întăreşte hotărârea luată de cele trei federaţii, de a nu susţine strategia Ministerului Educaţiei", a afirmat FNAP-ÎP.

Academia Română consideră că proiectul de Strategie de Educaţie Parentală este inoportun şi inadecvat pentru învăţământul şi educaţia românilor, meniţi să-şi conserve specificul naţional în cadru european.

"Proiectul Ministerului Educaţiei Naţionale de legiferare a unui sistem de educaţie parentală fără niciun specific românesc, cu implicaţii enunţate explicit împotriva familiei tradiţionale, ca nucleu al vieţii sociale, culturale, morale şi creştine, milenare a românilor, presupune o educaţie uniformă a copiilor, fără diferenţe de sex, de particularităţi antropologice şi psihologice, de mediu comunitar (rural, urban), etnic. Proiectul echivalează cu o încercare, asemănătoare celor din statele cu regimuri totalitare internaţionaliste sau globaliste, de obţinere a ceea ce s-a numit mereu 'omul nou', fără familie, fără naţionalitate, fără ţară, fără identitate", se arată într-un comunicat al Academiei Române transmis, vineri, AGERPRES.

Sursa: AGERPRES

Sursa foto