-

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă face unele precizări referitoare la aplicaţia pe care o foloseşte pentru a anunţa populaţia asupra producerii unor evenimente.

DSU-App este „o achiziţie particulară a Fundaţiei pentru SMURD” şi nu a existat o procedură de achiziţii publice, precum licitaţia, fundaţia realizând la momentul respectiv o prospectare a pieţei de IT pentru a selecta operatorul. DSU precizează, de asemenea, că aplicaţia nu anunţă populaţia despre eventualitatea declanşării unui cutremur, care este un fenomen imprevizibil. Potrivit DSU, odată ce şi-a instalat aplicaţia, utilizatorul are posibilitatea de a se informa în privinţa alertelor emise de autorităţi, a ştirilor şi notificărilor emise de instituţii, dar şi de a transmite informaţii prin notificări sau raportări, ceea ce presupune un minim de responsabilizare a emiţătorului unui mesaj de interes public.

În comunicat se menţionează că aplicaţia a fost pusă la dispoziţia Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, iar gestionarea datelor care apar este realizată exclusiv de personal avizat din cadrul DSU şi IGSU.

RADOR

Foto