-

Unităţile de învăţământ special au finalizat lucrările premergătoare începerii noului an şcolar, fiind pregătite pentru derularea în condiţii optime a procesului educaţional.

Pentru îndeplinirea condiţiilor optime de şcolarizare, la Liceul Special pentru Deficienţi de Vedere au fost efectuate lucrări de igienizare a sălilor de clasă, dormitoarelor, spaţiilor de pregătit şi servit masa şi a grupurilor sanitare. De altfel, s-a efectuat hidroizolaţie la pereţii exteriori, a fost înlocuită instalaţia de canalizare şi s-au făcut verificări şi reparaţii la instalaţia de apă/canalizare şi la centrala termică a unităţii de învăţământ.
Totodată, au fost achiziţionate o staţie de dezinfectare a mâinilor şi huse impermeabile de protecţie a saltelelor pentru igienizarea şi dezinfecţia corectă a acestora şi a aşternuturilor la internatul unităţii de învăţământ. De asemenea, a fost amenajat spaţiul din curtea şcolii pentru asigurarea distanţei şi a sensului de circulaţie, au fost marcate circuitele de intrare - ieşire şi s-a amenajat spaţiul de desfăşurare a activităţilor la grădiniţa Liceului Special pentru Deficienţi de Vedere.
Pentru adaptarea la nevoile elevilor cu cerinţe educative speciale, Şcoala Gimnazială Specială Transilvania Baciu, instituţie unică prin profilul său în judeţul Cluj, a realizat igienizarea spaţiilor interioare şi a celor exterioare, lucrări de verificare şi reparaţii la centrala termică, reparaţia şi înlocuirea instalaţiei de apă din şcoală. Mai mult, au fost achiziţionate trei termometre non-contact, măşti de protecţie, mănuşi, alcool sanitar, precum şi materiale de curăţenie şi igienizare. În plus, au fost realizate activităţi de deratizare, dezinfecţie, dezinsecţie inclusiv pentru SARS-CoV-2. Totodată, a fost instalat wi-fi pe coridoare, prin intermediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, în cadrul proiectului "ťPLATFORMA NAŢIONALĂ INTEGRATA-WIRELESS CAMPUS"ť, pentru a putea desfăşura la nevoie activităţi şcolare online.

Şi la Liceul Tehnologic Special Dej au fost executate reparaţii curente pentru anumite săli de clasă sau anexe, au fost amenajate două săli de clasă suplimentare şi un cabinet pentru terapii specifice pentru elevi. De altfel, au fost cumpărate patru termoscanere, covoare dezinfectante şi coşuri cu pedală, măşti, dezinfectanţi, dispersere pentru dezinfectarea mâinilor, au fost organizate circuitele de intrare/ieşire semnalizate cu săgeţi şi indicatoare şi s-a realizat dezinfecţia spaţiilor unităţii şcolare.

La Şcoala Gimnazială Specială pentru Deficienţi de Auz Kozmutza Flora, singura de profil din ţară cu predare în limba maghiară, activităţile prilejuite de începerea noului an educaţional au constat în schimbarea mobilierului deteriorat de la bucătărie, renovarea scaunelor şi a meselor de la sala de mese, igienizarea sălilor de clasă, precum şi lucrări de dezinsecţie şi dezinfecţie.

Tot în scopul derulării în bune condiţii a activităţilor instructiv-educative specifice, la Liceul Special pentru Deficienţi de Auz şi la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă au fost amenajate, igienizate şi dezinfectate spaţiile şcolare astfel încât să fie respectate măsurile de prevenire a răspândirii virusului COVID-19.

Şi la nivelul Şcolii Gimnaziale Speciale Centru de Resurse şi Documentare privind Educaţia Incluzivă/Integrată a fost realizată dezinsecţia totală a clădirii şi igienizarea tuturor suprafeţelor, aprovizionarea cu substanţe dezinfectante şi igienizante, precum şi reorganizarea sălilor pentru a asigura accesul unui număr limitat de persoane într-o ?ncăpere.

Pe lângă asigurarea igienizării spaţiilor destinate procesului de învăţământ, Şcoala Gimnazială Specială Huedin a realizat lucrări de reparaţii a mobilierului şcolar, a efectuat revizia centralei termice şi a executat lucrări de întreţinere ale acesteia. Nu în ultimul rând, s-au amenajat sălile de clasă astfel încât să se păstreze distanţarea fizică între elevi, s-au organizat circuite în interiorul unităţii şcolare cu trasee prestabilite, demarcate prin benzi vizibile, fiind asigurat şi necesarul de materiale sanitare şi echipamente astfel încât să fie încurajată dezinfecţia frecventă.

Şcoala Profesională Specială Samus a întreprins, la rândul ei, o serie de demersuri necesare începerii noului an şcolar în condiţii optime. Astfel, au fost amenajate spaţii şcolare adecvate distanţării şi igienizate pentru şcoala faţă-în-faţă şi blended-learning. În plus, sălile de clasă şi atelierele au fost dotate cu camere de luat vederi performante şi microfoane pentru activităţile de blended-learning şi cu dispozitive şi materiale necesare respectării normelor de protecţie. Totodată, a fost asigurat un spaţiu corespunzător pentru izolarea temporară a cazurilor suspecte, acesta fiind amenajat ca punct de prim ajutor. Au fost organizate şi echipate grupurile sanitare astfel încât personalul didactic auxiliar al şcolii să poată gestiona fluxul de elevi care le care utilizează. Pentru desfăşurarea cât mai multor activităţi în aer liber, au fost structurate patru spaţii în parcul unităţii şcolare.

RADOR
Foto: Pixabay