-

Premierul Viorica Dăncilă a afirmat, luni, la Craiova, că oamenii sunt îndreptăţi să fie supăraţi pentru ritmul în care s-a lucrat pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România.

Însă, a spus premierul, 'lucrurile trebuie spuse până la capăt', pentru că în guvernările PSD s-au făcut 500 km de autostradă din cei existenţi, iar în celelalte guvernări - zero km.

'Infrastructura de transport este problema cea mai arzătoare pentru industria auto. Am modificat legislaţia pentru a creşte posibilitatea de a dezvolta infrastructura, inclusiv prin intermediul parteneriatului public-privat. Vom lua şi alte măsuri care să uşureze şi să grăbească acest proces. Ministrul Transporturilor este azi (luni n.r.) aici, alături de mine, şi ştie ce greutate apasă pe umerii săi. După atâţia ani în care lucrurile au mers cu încetinitorul, Guvernul pe care îl conduc a luat în piept această provocare. Şi vom demonstra că se poate. Oamenii au dreptate să fie supăraţi pentru ritmul în care s-a lucrat în acest domeniu. Însă adevărul trebuie spus până la capăt: în guvernările PSD s-au făcut peste 500 km de autostradă din cei existenţi. În alte guvernări au fost făcuţi zero km', a spus Viorica Dăncilă.

Premierul a mai afirmat că România se luptă de ani buni cu o mentalitate profund greşită cum ar fi cea potrivit căreia nu este nevoie de autostrăzi.

'Şi să nu uităm că ministrul Transporturilor din anul 1999, devenit apoi preşedintele României, ne explica faptul că România nu are nevoie de autostrăzi, ne ajung drumurile naţionale. Ne luptăm de ani buni cu această mentalitate profund greşită, dar şi cu o serie de piedici puse parcă intenţionat de unii. Da, este o problemă esenţială pentru dezvoltarea viitoare a României, însă acest lucru nu îl putem rezolva decât punând umărul la acţiune, nu făcând circ şi declaraţii politice', a mai spus Viorica Dăncilă, luni, în deschiderea Forumului Industriei Auto Europene 2019, eveniment desfăşurat în cadrul Preşedinţiei române la Consiliul UE.

Potrivit premierului, săptămâna trecută au început lucrările la primii kilometri de autostradă din Moldova, iar anul acesta, la drumul expres Craiova - Piteşti, tronsoanele 1 şi 2, în lungime de 57,55 km şi cu o valoare însumată de peste 2 miliarde de lei cu TVA, au intrat în linie dreaptă, aflându-se în faza de proiectare.

'Trebuie să precizez ca licitaţiile pentru tronsoanele 3 şi 4 au fost anulate în instanţă. În acest moment, documentaţia necesară acestor tronsoane se află în procedura de reactualizare pentru a putea fi lansată din nou la licitaţie anul acesta. De asemenea, avem în desfăşurare Programul de modernizare a liniei de cale ferată pe secţiunea Arad - Caransebeş - Craiova - Calafat şi Craiova - Bucureşti - Constanţa Port care va ajuta la creşterea capacităţii de transport, reducerea timpilor de parcurs şi eliminarea restricţiilor de viteză. Nu în ultimul rând, Guvernul a aprobat de curând Proiectul pentru Bucureşti - Craiova - Drobeta - Lugoj cu bifurcaţie şi spre Calafat dinspre Craiova care va fi realizat în Parteneriat Public Privat. În aprilie o să fie gata studiul de fundamentare pentru a putea fi scos la licitaţie', a precizat Dăncilă.

Primul-ministrul a mai spus că proiectul Piteşti - Sibiu se află într-un stadiu 'destul de avansat, iar procesul de evaluare a ofertelor a fost finalizat pentru proiectarea şi execuţia Secţiunii 5 Curtea de Argeş - Piteşti.

'În ceea ce priveşte secţiunile 2 şi 3 ale autostrăzii Sibiu - Piteşti, situaţia este blocată din cauza contestaţiei împotriva acordului de mediu obţinut în decembrie 2018. Sperăm ca în cel mai scurt timp să putem ieşi din acest blocaj permanent al contestaţiilor pe care îl întâmpinăm de ani de zile', a menţionat premierul.

La evenimentul de la Craiova mai participă, printre alţii, comisarul european responsabil pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, vicepremierul Niculae Bădălău, ministru al Economiei, viceprim-ministrul Graţiela Gavrilescu, ministru al Mediului, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, ministrul Apărării, Gabriel Leş, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ştefan-Radu Oprea, reprezentanţi ai industriei auto din Uniunea Europeană şi ai guvernelor statelor membre.

AGERPRES