-

Miniştrii fondurilor europene, ai comunicaţiilor, afacerilor interne şi de externe au semnat în această după-amiază trei contracte de finanţare din fonduri europene pentru digitalizarea serviciilor publice. 

Cele trei contracte, în valoare de peste 197 de milioane lei, din care circa 85% reprezintă fonduri europene, au drept scop digitalizarea serviciilor publice, urmărindu-se îmbunătăţirea interacţiunii dintre stat şi cetăţean, mai puţină birocraţie şi mai puţine drumuri la ghişee pentru contribuabili.
Ministrul comunicaţiilor, Alexandru Petrescu, spunea că va fi digitalizat un număr important de evenimente de viaţă, centrate în jurul identităţii şi activităţii cetăţenilor: „Obţinerea cărţii de identitate, a paşaportului, inclusiv a paşaportului electronic pentru românii aflaţi în străinătate, a paşaportului diplomatic şi de serviciu, a permisului de conducere şi va permite înmatricularea autovehiculului. De asemenea, unul din proiecte, în speţă cel al cărui beneficiar este Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Dizabilităţi, va avea un raport substanţial la facilitarea interacţiunii dintre persoanele cu dizabilităţi şi autorităţile statului.
Şi ministrul fondurilor europene, Roxana Mînzatu, crede că aceste contracte vor ajuta administraţia românească să devină accesibilă cetăţenilor, întrucât s-ar putea folosi instrumentele de încărcare a formularelor în mod electronic şi astfel vor fi evitate drumurile inutile către diverse instituţii.
„Nu este vorba doar de bani europeni, este vorba, până la urmă, despre o nouă faţă a României, şi această nouă faţă a României cred că ţine foarte tare de administraţia pe care o putem furniza, inclusiv prin servicii electronice, şi sper ca aceste proiecte să dea acel mai bine în viaţa românilor, pe care ei îl aşteaptă cu siguranţă”, spune Roxana Mînzatu.

RADOR

Foto: Pixabay

Citește mai mult despre stil de viațăsfatul medicului și idei practice.