-

5 Vitamine şi suplimente de care ai nevoie la început de primăvara

In sezonul rece, diminuarea potentialului nutritiv al produselor alimentare isi pune semnificativ amprenta asupra organismului.

Pe parcursul lunilor de iarna, corpul consuma toate rezervele de energie, vitamine si minerale acumulate in timpul verii. Din aceasta cauza, la inceput de primavara, trebuie sa facem fata schimbarilor si sa ne adaptam unui nou stil de viata. Insa, o multime de oameni se plang de surmenaj pshic, oboseala, dereglari de somn, dureri de cap, scaderea capacitatii de concentrare si a fortei fizice sau chiar o usoara depresie.

Lipsa de vitamine si minerale genereaza toate aceste stari si este unul dintre factorii care favorizeaza instalarea asteniei de primavara. Pentru a face fata provocarilor, organismul are nevoie de o dieta adecvata, legume si fructe proaspete, precum si de suplimente naturale.

Vitamine si minerale bune de consum primavara
Adaptarea in noul sezon pune o presiune deosebita asupra sistemului imunitar. Raceala si gripa sunt frecvente din cauza temperaturilor schimbatoare, iar alergiile incep sa isi faca simtita prezenta. Mai mult, lipsa de miscare din timpul iernii isi spune cuvantul, iar muschii si oasele simt o stare acuta de suprasolicitare. Cateva vitamine si minerale pentru buna functionare a organismului sunt esentiale in evitarea disconfortului fizic si psihic. Aceste substante nutritive ajuta metabolismul si controleaza reactiile biochimice din celule si tesuturi.

Vitamina C

Cunoscuta si sub numele de acid ascorbic, vitamina C este necesara pentru functionarea normala a sistemului imunitar. Aceasta sustine corpul in timpul si dupa un efort fizic intens, stimuleaza activitatea celulelor albe din sange, creste rezistenta la infectii si combate actiunea negativa a radicalilor liberi. Fiind un bun antihistaminic, vitamina C este perfecta pentru primavara. Este foarte utila impotriva anemiilor pentru ca ajuta la absorbtia si fixarea fierului in organism, participa la sinteza fibrelor de colagen, a cartilajelor si oaselor. Asocierea vitaminei C cu coenzima Q10 este extrem de benefica deoarece coenzima Q10 este implicata in procesele de producere si stocare a energiei in celule. Deoarece este solubila in apa, organismul nu poate sintetiza aceasta vitamina, iar oamenii sunt nevoiti sa o ia din dieta sau suplimente alimentare. Vitamina C se gaseste in patrunjel, ardei, citrice, legume cu frunze verzi, varza, fructe de padure, vinete, ceapa, mere. Doza zilnica recomandata este de 200 mg/zi.

Complexul de vitamine B

Vitaminele din gama B au un rol deosebit in dezvoltarea organismului, producerea globulelor rosii si buna functionare a sistemului nervos si a celui muscular. Fiecare vitamina din acest complex este importanta pentru procese metabolice cheie. De exemplu, B12 este recomandata in starile de oboseala fizica si psihica, iar B1 ajuta la functionarea optima a inimii si reglarea procesului energetic din corp. Piridioxina sau vitamina B6 este necesara pentru oase si dinti, prevenirea osteoporozei, mentinerea normala a tensiunii arteriale si reglarea activitatii musculare si nervoase, B3 ajuta la transformarea alimentelor in glucoza, in timp ce vitamina B6 sustine sanatatea sistemului imunitar. Persoanele care in sezonul rece au avut o dieta bogata in grasimi si carbohidrati si putine legume si fructe proaspete sunt cel mai predispuse la carenta de vitamine B. Aceste vitamine se gasesc in alimente precum carne de pasare, peste, lactate, galbenus de ou, varza alba, cereale, ardei gras, nuci, banane, cartofi noi sau fasole.

Citeste continuarea AICI

Sursa foto: Pixabay

Articole înrudite