-

Greșeli care îți încetinesc metabolismul

Metabolismul permite organismului să crească și să funcționeze. În practică, metabolismul începe după absorbția nutrienților după diferitele procese digestive supuse alimentelor.

Metabolismul se referă la procesele biochimice care apar în orice organism viu - inclusiv în oameni - pentru a menține viața. Aceste procese biochimice permit oamenilor să crească, să reproducă, să repare daunele și să răspundă mediului lor.

Este o convingere comună că oamenii mai slabi au un metabolism mai rapid, iar persoanele supraponderale au un metabolism mai lent. De fapt, acest lucru este foarte rar.

Din acel moment, există o serie de schimbări chimice în aceste substanțe nutritive care le transformă în energie sau material de construcție pentru organism.

Este important să rețineți că metabolismul nu poate fi pur și simplu responsabil pentru creșterea sau pierderea în greutate.

Cineva care are un metabolism cu arderi super-rapide nu poate să rămână cu o greutate normală consumând alimente nesănătoase, în timp ce persoanele cu un metabolism mai lent nu sunt condamnate automat la supraponderabilitate.

Dar, chiar și ajustări minore la rata metabolică a unei persoane poate adauga în timp beneficii semnificative pentru sănătate. (PM)

Cum sa nu-ti sabotezi singur eforturile de a avea un corp suplu. Iata greselile care te impiedica sa obtii rezultatele scontate.

1. Bei cafea fara cofeina

De ce este o problema: Pierzi o cale simpla (si delicioasa) te a creste temporar rata metabolica. „Cafeina stimuleaza sistemul nervos central. Se estimeaza ca o ceasca de cafea normala poate creste rata metabolica cu pana la 15% pentru urmatoarele trei ore”, a declarat specialistul in nutritie Marisa Moore.

Solutie: Atat timp cat nu ai nicio problema de sanatatea poti inlocui usor cafeaua decofeinizata cu una obisnuita.

2. Iei micul dejun insa doar ovaz sau o bagheta

De ce este o problema: Este foarte bine ca iei micul dejun, intrucat mesele regulate ajuta metabolismul, insa putina proteina te poate ajuta chiar mai mult. Are nevoie de mai multa energie pentru a fi digerata in comparatie cu carbohidratii si ajuta si masa musculara.

Solutie: Adauga 20g de proteina la micul dejun, recomanda nutritionistul Jessica Crandall. Cantitatea este continuta intr-un borcanel de iaurt grecesc.

3. Te bazezi doar aplicatiile de fitness pentru a tine evidenta antrenamentului

De ce este o problema: Cu cat ai o musculatura mai dezvoltata cu atat mai multa energie foloseste corpul cand se afla in repaus, iar antrenamentul cu greutati este o cale eficace de crestere a masei musculare.

Un studiu realizat de Universitatea de stat Iowa a descoperit ca aplicatiile de fitness nu sunt atat de bune pentru masurarea intensitatii antrenamentului. Ceea ce inseamna ca datele furnizate de ele de pot pacali cu privire la cat de mult ai muncit in sala.

Solutia: Asculta-ti corpul.Un reper bun: pentru fiecare set al oricarui exercitiu ar trebui sa simti ca mai poti face cel mult doua repetari.

Spre exemplu, atunci cand faci flexii alternative cu ganterele, vei sti ca folosesti greutatea corecta atunci cand dupa ce faci 12 repetari, simti ca ai mai putea face inca doua, insa nu mai multe.

Citeste continuarea pe SFATULPARINTILOR. RO.

Sursa foto: pixabay.com

Articole înrudite