-

Cerințele de fier ale organismului pot fi acoperite printr-o dietă echilibrată

Deficitul de fier poate avea un impact puternic asupra sănătăţii noastre. Fierul este un element indispensabil pentru sănătatea tuturor ţesuturilor.

El este necesar, printre altele, pentru producerea hemoglobinei, pentru transportul oxigennului din sânge la celule şi pentru funcţionarea optimă a sistemului nervos.

Deoarece organismul poate utiliza mai bine fierul din alimente decât din suplimente, este recomandabil să includeți în dietă alimentele bogate în fier.

După cum explică Institutul pentru calitate și eficiență în asistența medicală (IQWiG) din Germania pe portalul „gesundheitsinformation.de”, cerințele de fier ale organismului pot fi acoperite, de obicei, printr-o dietă echilibrată.

Potrivit experților, aproape toate alimentele conțin fier – în mare parte în cantități foarte mici – și contribuie astfel la aprovizionarea organismului cu fier, dar unele băuturi pot împiedica absorbția fierului.

Centrul de Consum Bavaria atrage atenţia pe site-ul său web că, pentru aportul de fier din alimente, trebuie să facem diferența între fierul vegetal și cel de origine animală. Diferența constă în structura chimică. Fierul din alimentele de origine animală (fier heme) poate fi absorbit de om mult mai bine decât cel din fructe și legume (fier non-heme).

Cu toate acestea, absorbția fierului non-heme poate fi inhibată de taninii din ceaiul negru, cafea și vin roșu, de calciul din lapte și produse lactate și de anumite medicamente.
Vitamina C, pe de altă parte, poate crește semnificativ disponibilitatea de a absorbi fierului din plante. Un pahar cu suc de portocale poate îmbunătăți absorbția fierului.

Potrivit experților, influența altor componente alimentare asupra absorbției fierului heme (din carne, pește și păsări de curte) este foarte mică.

Surse bune de fier sunt carnea și produsele din carne, cerealele integrale, somonul și tonul, unele legume, cum sunt spanacul, varza de Bruxelles și sfecla, precum și semințele de floarea-soarelui, de mac şi alunele.

În plus, sucurile roșii sunt remedii casnice recomandate pentru deficitul de fier.

Sursa: rador

Foto: pixabay

Articole înrudite