-

Ce se întâmplă în corpul tău atunci când consumi zilnic o porţie de nuci CAJU

Originare din Brazilia, surate ale fisticului şi ale fructului de mango, nucile caju sunt extrem de sănătoase, aducând multiple beneficii organismului.

Au formă de boabă de fasole, culoare alb - gălbuie şi un gust dulceag, extrem de bun. Deşi fac parte din categoria fructelor oleaginoase, nucile caju au un conţinut mic de grăsimi, în mare parte nesaturate, care sunt extraordinar de sănătoase pentru corp, precum acidul oleic, pe care îl regăsim şi în uleiul de măsline.

Le vei găsi întotdeauna vândute decorticate, deoarece interiorul cochiliei conţine o răşină care trebuie îndepărtată cu mare atenţie înainte de a le mânca.

Caju-ul este bogat în cupru, mangan, triptofan, magneziu, fosfor. Astfel, 35 grame de caju înseamnă 189 calorii şi oferă 37% din necesarul zilnic de cupru, 28% din cel de mangan şi triptofan, 25% din doza zilnică recomandată de magneziu şi 20% din cea de fosfor.

Caju reprezintă o sursă bună de vitamina K, o vitamină esențială pentru formarea protrombinei, o substanță chimică implicată în coagularea sângelui. În afară de aceasta, vitamina K este de ajutor la protejarea împotriva diabetului prin reducrea riscului de rezistență la insulină; ajută la menținerea oaselor în stare sănătoasă, contribuind la creșterea masei osoase; ajută la prevenirea bolilor cardiovasculare.

Iată care sunt beneficiile sale şi în ce fel o porţie zilnică de caju reuşeşte să îţi menţină sănătatea: 

1. Diminuează intensitatea migrenelor şi păstrează oasele sănătoase

Magneziul care se regăseşte în nucile de caju (270 mg/100 g) poate diminua intensitatea migrenelor, iar fosforul (375 mg/100 g) ajută la menţinerea sănătăţii sistemului osos.

2. Previne cancerul

Nucile caju sunt bogate în proantocianine, un tip de flavonoizi care ajută la oprirea divizării celulelor canceroase. Studiile au arătat că nucile caju pot reduce riscul cancerului de colon, datorită cuprului pe care îl au în compoziţie, care ajută la eliminarea radicalilor liberi din organism. Pentru a combate radicalii liberi, organismul are nevoie de antioxidanți. Caju conține antioxidanți sub formă de fitosteroli și compuși fenolici.

3. Previne formarea pietrelor la vizica biliară

Pentru a preveni formarea pietrelor la vizica biliară, nutriţioniştii recomandă o dietă bogată în fibre, proteine de origine vegetală, nuci (precum caju), calciu, vitamina C şi activitate fizică.

4. Menține pielea tânără și sănătoasă

Beneficiile aduse pielii se obțin datorită prezenței unor acizi grași esențiali și sănătoși (necesari pentru a păstra pielea hidratată, luptând împotriva iritațiilor și a îmbătrânirii premature), precum și a antioxidanților pe care îi conține.
În plus, caju este o sursă foarte bună de cupru – element care face pozibilă utilizarea aminoacidului numit tirozină, permițându-i să acționeze ca factor de pigmentare a părului și a pielii.

5. Ajută în insomnii

Dacă suferi de tulburări ale somnului, atunci este momentul să te relaxexi cosumând nuci de caju cu o oră înainte de culcare, căci acestea conțin aminoacidul numit triptofan, care se transformă în corp în serotonină cu efect de inducere a somnului.

6. Menţin greutatea corpului

Caju este format în proporție de 44% din grăsimi. Totuși profilul grăsimilor de origine vegetală, așa cum sunt ele găsite în nuci, este mult mai benefic pentru sănătate în comparație cu grăsimile de origine animală. Însă caju este în același timp bogată în nutrienți, minerale și acizi grași care exercită un efect pozitiv asupra greutății corpului.
Datorită fibrelor conținute, caju poate duce la instalarea simțământului de sațietatea, ceea ce va reduce nevoie de a ciuguli între mese.

7. Susţin vederea

Nucile caju conţin luteină şi zeaxantina, care acţionează precum un antioxidant atunci cand sunt consumate în mod regulat. Aceşti compuşi protejează vederea şi scad riscul de cataractă.

Contraindicaţiile consumului de nuci caju:

- Pietre la rinichi

În cazul pietrelor la rinichi, este recomandată limitarea consumului de nuci de caju. Acestea conţin săruri de oxalat, care favorizează absorbţia calciului în organism, favorizând astfel şi formarea pietrelor la rinichi. Studiile arată că persoanele care suferă de pietre la rinichi ar trebui să consume cantităţi extrem de limitate de caju.

- Alergii alimentare

În ciuda nenumăratelor efecte benefice ale nucilor de caju, există şi situaţii în care aceste nuci pot cauza probleme de sănătate. Este vorba despre alergiile alimentare, care pot fi declanşate de aceste nuci. În cazul apariţiei unor reacţii alergice după consumul de caju, e indicat să se apeleze la asistenţă medicală.

Dermatita de contact

Dermatita de contact este o eczemă care apare după expunerea pielii la o substanţă alergenă. Dacă observi formarea unei eczeme în jurul gurii după consumul de caju, apelează la medic.

Foto: Pixabay

Articole înrudite