Peşte hibrid, creat din greşeală

Sturionul rusesc şi peştele spatulă american, două tipuri distincte de peşti de apă dulce, împărtăşesc faptul că sunt specii pe cale de dispariţie.

În efortul de a păstra cele două specii de peşte, cercetătorii din Ungaria au amestecat accidental ADN-ul lor, creând mai mulţi hibrizi. Potrivit cotidianului "New York Times", oamenii de ştiinţă de la Institutul de Cercetări pentru Pescuit şi Acvacultură din Ungaria au reprodus fiecare specie în captivitate, dar au văzut că spermatozoizii din peştele spatulă fertilizează ouăle sturionilor şi dau naştere la sute de tineri asemănători fie cu genele de sturioni, fie cu cele de spatulă. Astfel, s-au născut diferiţi hibrizi, viabili, deoarece, conform studiului, ''supravieţuirea la toate grupurile de familii hibride a variat între 62% şi 74%, la 30 de zile de la eclozare''.
"Nu am vrut niciodată să ne jucăm cu hibridizarea. A fost absolut neintenţionat'', a declarat pentru presa americană Attila Mozsár, autorul principal al studiului. În mintea oamenilor de ştiinţă, era imposibil să aduci împreună cele două specii, deoarece sunt prea departe. Şi din motive întemeiate, ultimul lor strămoş comun datează de 184 de milioane de ani. În cele din urmă, cele două specii nu sunt chiar atât de îndepărtate cum se aşteptau ei. Cercetătorii nu intenţionează să efectueze mai multe experimente asupra acestor creaturi ciudate.

RADOR