Primul trandafir albastru, creat cu ajutorul bacteriilor

În simbolistica contemporană, trandafirul albastru reprezintă un vis imposibil de realizat. Şi asta deoarece nu există în natură şi nici nu a fost creat vreodată într-un laborator.

Cei pe care-i vedem în florării sunt în realitate trandafiri albi pulverizaţi cu coloranţi artificiali.

Astăzi, graţiei biotehnologiei moderne, trandafirul albastru există cu adevărat. Cercetatorii au descoperit o modalitate de a injecta enzimele care produc pigmenţii tipici bacteriilor în petalele unui trandafir alb, care astfel, devine albastru. Studiul, realizat de o echipă de cercetători chinezi, a fost publicat în revista ACS Synthetic Biology.

Pe scurt, oamenii de ştiinţă au ales două enzime bacteriene care pot converti L-Glutamina, un aminoacid prezent în petalele de trandafir, în indigoidina, un pigment albastru. Echipa a proiectat o tulpina de Agrobacterium tumefaciens conținând două gene producătoare de pigment utilizat adesea în biotehnologia plantelor.

Când cercetătorii au injectat bacteriile într-o petală albă, acestea au transferat genele care produc pigmentul genomului trandafirului, iar tenta albastră s-a răspândit rapid din locul injectării.

Încercările de a crea flori cu culori deosebite care să depăşească preceptele estetice stricte ale mamei natură, evoluează continuu.

În 2017, cercetatorii japonezi au crat prima crizantemă albastră prin adăugarea a două gene. Astfel, intervenţiile asupra ADN-ul şi modificarea acestuia în funcţie de gustul estetic al omului reprezintă noua provocare a horticulturii moderne.

Sursa: rador.ro