-

Fructe, legume: 6 greșeli care provoacă balonarea!

Scris de

Balonarea, gazele, senzația de greutate... În spatele beneficiilor lor pentru sănătate, fructele și legumele pot fi cauza disconfortului intestinal. Vanessa Bedjaï-Haddad, dietetician-nutriționist, enumeră erorile care cauzează balonarea.

Greșeala 1: prea multe fructe uscate!

Stafide, prune uscate, smochine, curmale ... Fructele uscate au dezavantajul de a fi bogate în fibre insolubile. „În alimente, există două tipuri de fibre: fibra solubilă și fibra insolubilă” începe Vanessa Bedjaï-Haddad. "Fibrele solubile, deoarece se umflă cu apă, sunt blânde cu intestinul. În timp ce fibrele insolubile, ele tind să fie iritante" continuă practicantul. Și când peretele intestinal este iritat, gazele nu durează mult.

În ceea ce privește impulsurile, acestea conțin galacto-oligozaharide (GOS). Mai multe studii au stabilit o legătură între GOS și sindromul intestinului iritabil. Prin urmare, în caz de intoleranță, evităm linte, fasole sau naut.

Greșeala 2: degustarea preparatelor industriale

„Există un exces de fructoză în sucuri, mai ales dacă sunt industriale”, avertizează Vanessa Bedjaï-Haddad. Fructoza este un zahăr prezent în mod natural în fructe. Consumat în exces, provoacă greutate în intestin, în special balonare. De asemenea, aveți grijă de gemuri, adevărate „concentrate de fructoză”, potrivit expertului nostru.

Pe lângă acest zahăr, „adesea adăugăm polioli”, informează dieteticianul. Acești îndulcitori, folosiți pe scară largă în industria alimentară, au tendința enervantă de a umfla stomacul.

Greșeala 3: le mănânci cu coajă sau semințe!

De ce evităm să consumăm fructe și legume nedecojite? „Deoarece nu este foarte digerabil, este mai gros și va irita membrana mucoasă în acest proces”, răspunde Vanessa Bedjaï-Haddad. Prin urmare, trimitem coaja/ pielița fructelor și legumelor trebuie aruncată la coșul de gunoi, mai degrabă decât în stomacul nostru.

Același tratament pentru semințe, care sunt fermentabile „adică fermentate rapid de bacteriile colonului” specifică terapeutul. 

Greșeala 4: amestecarea fructelor cu restul mesei

Fructele consumate la sfârșitul mesei fermentează mai mult în stomac. O salată de fructe nevinovată la sfârșitul unei cine poate, prin urmare, provoca gaze necontrolate.

„Oamenii care tind să aibă balonare, greutate, ar trebui să schimbe consumul unui fruct sau un compot de la o jumătate de oră la o oră după masă și, în general, merge puțin mai bine (... ) Tindem să constatăm că este mai digerabil ”, explică Vanessa Bedjaï-Haddad.

Greșeala 5: preparate în casă, cu mult zahăr

Legumele crude sunt proaspete, pline de vitamine ... Din păcate, „legumele crude vor fi foarte agresive pentru mucoasa intestinală”, avertizează Vanessa Bedjaï-Haddad. „Pentru persoanele sensibile, vă sfătuim să le consumați bine gătite, chiar și în supă sau în supă” recomandă dieteticianul.

Fructele fierte vor avea, de asemenea, avantajul de a fi mai digerabile. Dacă începeți să faceți un compot, aveți grijă cu zahărul. Păstrați mâna ușoară pentru a evita fermentarea nedorită.

Greșeala 6: opțiunea pentru prăjeli

Gătiți legumele: da, dar nu în orice fel! Legumele prăjite, bogate în grăsimi saturate, vor tinde să supere echilibrul intestinal. Pentru a evita balonarea, „este mai bine să gătești legumele în apă, cu abur” anunță Vanessa Bedjaï-Haddad. Aburirea va avea chiar avantajul de a găti legumele fără a le epuiza prea mult din nutrienți.

 

Articole înrudite