Afaceri din sufragerie în vreme de criză
În condițiile în care un milion de români sunt trimiși în șomaj tehnic și încă un milion sunt obligați să-și îndeplinească sarcinile de serviciu stând acasă din cauza crizei coronavirus, e cazul să învățăm de la un al treilea milion de români care - potrivit statisticilor oficiale - lucrau de acasă și înaintea declanșării „ostilităților”.

25 Martie 2020, 10:38
Bani se pot obține și acasă, chiar dacă, în unele cazuri, mai puțini decât salariul mediu pe economie, atât online cât și offline.
Jurnalul vă prezintă câteva dintre oportunitățile de rotunjire a veniturilor pe care le puteți fructifica lucrând în propria sufragerie sau, după caz, în propria curte.
În ce domenii se lucrează în mod tradițional la domiciliu? Pe partea de producție, sectorul cooperatist este principalul mediu offline (în afara internetului) din care micii meșteșugari își câștigă existența.
Sistemul cooperatist - bine pus la punct, dar deocamdată mai puțin cunoscut - lansează comanda și tot el preia produsele; pentru foarte multe persoane cu dizabilități, dar apte de muncă, aceasta este chiar unica sursă de venit.
Cât despre mediul online, aici s-au dezvoltat atât de multe oportunități - de la serviciile de creare de conținut sau programare până la testări de produse („rewiew”) sau consultanță/contabilitate - încât va fi greu să le cuprindem pe toate într-o pagină de ziar.
Totul începe cu digitalizarea
Mai întâi de toate, trebuie să vă asigurați că puteți efectua online atât plata furnizorilor, cât și încasările de la clienți, astfel încât să nu fiți nevoiți să ieșiți din casă. Pentru asta, contul bancar online este, practic, obligatoriu.
Pentru creatorii de conținut, digitalizarea este la fel de importantă, întrucât producția trebuie monetizată, adică înscrisă într-o rețea care plătește „per click” sau per operă producția/serviciul.
Marile rețele virtuale precum Google, Facebook sau YouTube, ca și cele de telefonie mobilă, oferă astfel de intermedieri.
De asemenea, în timp s-au dezvoltat o puzderie de portaluri prin care vă puteți monetiza producția. Nu putem enumera aici linkurile respective, dar vă putem recomanda să dați o căutare cu cuvinte-cheie precum „monetizare content”, „pay per click” sau „încasări sms”.
Citeste continuarea AICI
Foto: pixabay.com