Meseriile viitorului. Iată ce trebuie să ştii pentru a face faţă perspectivelor
Automatizarea şi tehnologia avansată au produs schimbări majore la nivelul societăţii. Acest lucru a condus la o dinamică diferită a meseriilor şi la o nouă ierarhizare a abilităţilor necesare pentru exercitarea unui job.

09 Decembrie 2019, 22:12
Suntem în epoca în care roboţii iau încet, dar sigur, locul personalului uman, iar acesta pare să fie doar începutul acestei realităţi... se preconizează că, până în anul 2030, revoluţia industială să îşi lase puternic amprenta asupra întregii lumi şi să facă ca situaţia resurselor umane să arate complet diferit, întrecând uneori, imaginaţia. Aproximativ 85% dintre meseriile care vor exista în 2030 nu au fost încă inventate, 800 de milioane de locuri de muncă vor fi desfiinţate din cauza automatizării, altele noi vor apărea, iar roboţii ne vor înlocui în multe activităţi, susţine organizaţia neguvernamentală INACO, citând un studiu recent făcut de Dell Technologies.
În acest context, meserii precum şofer, fermier (lucrător în agricultură), chelner sau operator call-center vor deveni în scurt timp istorie, fiind printre primele operaţiuni care vor fi preluate de roboţi.
"Prima meserie care va dispărea integral în Statele Unite ale Americii este cea a şoferilor, pentru că maşinile cu pilot automat vor lua locurile şoferilor. Şi este bine să fie aşa, pentru că este deja dovedit faptul că maşinile conduc mai bine decât oamenii” spun experţii.
Astfel, dispariţia sau reducerea locurilor de muncă în domeniile care sunt afectate de către automatizare, face ca capacitatea noastră de a învăţa noi abilităţi să devină extrem de importantă atunci când ne căutăm o slujbă sau o promovare. Pentru joburile viitorului abilităţi precum: inteligenţa emoţională, creativitatea, flexibilitatea şi adaptabilitatea, analiza datelor, vor cântări greu şi vor da valoare CV-urilor la angajare.
O parte din meseriile viitorului, prezise de World Economic Forum pentru următoarele decenii ne sunt astăzi străine, chiar si când vine vorba doar de denumirea lor. Printre acestea enumerăm: analişti de date, software developers, specialişti Big Data, specialişti digital transformations, profesionişti sales şi marketing, profesionişti ai inovaţiei, specialişti digital marketing.
Foto: Pixabay