-

Ce să faci ca să dormi bine pe caniculă

Temperaturile foarte ridicate - chiar și în timpul nopții - predispun la insomnie. Dormim prost, puțin și, în unele nopți, chiar nu reușim deloc să dormim. Un pumn de somnifere nu este niciodată soluția ideală, chiar dacă moș Ene vine imediat pe la gene. Consecințele negative le vom observa mai târziu și pentru multă vreme. Iar dacă insomnia revine, noapte după noapte, și te rezumi numai la somnifere, riști chiar să devii dependent.

Cu ce să înlocuiești somniferele? Cu plante medicinale. Cum ar fi: 

1) Valeriana

Constituie unul dintre cele mai eficiente remedii împotriva insomniei. Are acţiune anxiolitică, sedativă şi relaxantă asupra sistemului nervos central şi asupra musculaturii, fiind utilă pentru persoane hipersensibile, care reacţionează disproporţionat la stimuli. Înlătură dificultatea de a adormi, reduce procentul de treziri nocturne şi favorizează apariţia fazei de somn profund fără vise (etapa cea mai odihnitoare a somnului).

2) Passiflora

Este folosită datorită proprietăţilor sedative şi calmante. Combate insomnia cronică sau pasageră şi îmbunătăţeşte calitatea somnului, fără să producă dependenţă.

3) Lavanda

Cunoscută pentru efectul ei relaxant şi calmant, este utilizată pentru stări de hiperexcitabilitate nervoasă, insomnie, cefalee.

4) Florile de tei

Se prepară din florile tei cel mai banal (și mai eficient) ceai calmant, cu efect sedativ și regenerator. E recomadat nu doar în caz de insomie, ci și în nevroze, astenii, anxietate.

 

5) Conurile de hamei

Au efect calmant, sedativ, regenerează psihic şi mental, fiind utile în insomnie, anxietate, nevroză, agitaţie. 

Alte recomandări, pentru a evita crizele de insomnie, mai ales pe timp de caniculă:

1) Aerisește bine dormitorul înainte de culcare

2) Încearcă să răcești așternuturile și perna (fie punând pungi de gheață - bine înfășurate în plastic - deasupra lor, fie, dacă ai cum, așezându-le în pungi de plastic și punându-le un ceas în lada frigorifică).

3) Fă un duș cu apă călâie înainte de a te culca.

4) Evită să te culci foarte târziu și încearcă să nu dormi în timpul zilei.

5) Încearcă să nu mănânci mai târziu de ora 18,00 - în schimb, hidratează-ți foarte bine organismul pe tot parcursul zilei, ca să nu ți se facă sete peste noapte.

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept