-

Gimnastică facială: 5 exerciții pentru întinerirea feței

Scris de

A vedea că anii ne marchează fața nu este întotdeauna plăcut. Din fericire, nu trebuie neapărat să treci sub cuțit pentru a face „semnele” să dispară.

Gimnastica facială este o modalitate bună de a restabili tonusul pielii și de a limita ridurile.

5 exerciții pentru întinerirea feței

Cum ștergi ridurile fără a trece prin operații estetice? Este posibil dacă mergi „la sală” pentru exerciții... faciale! Cu câteva întinderi și mișcări simple, este posibil să întărim anumite zone ale feței ... și astfel să reducem brazdele inestetice care ne marchează fața. 

Ridurile: cum apar ele pe fața noastră?

Fața noastră are 43 de mușchi faciali, capabili să producă în jur de 10.000 de expresii. Microcontracțiile lor repetate - cum ar fi încruntarea sau zâmbetul - îi pot determina să rămână contractați atunci când sunt odihniți. Acest lucru determină formarea „liniilor de expresie”. Doctorul Jean-Claude Trokiner, autorul cărții „Ridurile ... și tu! Întinerirea prin acupunctură, digitopunctură, auto-masaj și dietă anti-îmbătrânire” recunoaște că: „Trecem foarte des peste importanța mușchilor în apariția ridurilor”. El a explicat apoi „Mușchii feței - mușchii pe care îi contractăm pentru a ne forma expresiile faciale - sunt atașați de piele. Deci, dacă aveți probleme cu aceștia - mușchii care sunt prea strânși sau prea slabi -, atunci se vor forma riduri ”.

Gimnastica facială este una dintre soluțiile pentru „re-musculare” sau relaxare a anumitor zone ale feței. O serie de mișcări și întinderi ale mușchilor feței, în special în jurul ochilor și maxilarelor, fac posibilă redesenarea ovalului feței, plinul conturului buzelor, tonifierea mușchilor gâtului sau chiar încetinirea îmbătrânirii epidermei.

Maxim 30 de minute pe zi sunt suficiente

Exercițiile se fac în fața unei oglinzi. Acest lucru vă ajută să vizualizați mișcările și să vă asigurați că lucrați mușchii doriți. Nu este nevoie să petreceți ore întregi cu asta, câteva minute pe zi sunt suficiente.

Un studiu realizat de Universitatea Northwestern în 2017 a constatat că a face 30 de minute de „sală” de gimnastică facială, zilnic, a îmbunătățit calitatea pielii. „Exercițiile faciale pot îmbunătăți aspectul și pot reduce unele semne vizibile ale îmbătrânirii”, a spus dr. Murad Alam, autorul principal al cercetării. El a ajuns la această concluzie după ce a măsurat tonusul pielii a 16 femei cu vârste cuprinse între 40 și 65 de ani care făcuseră o jumătate de oră de gimnastică facială timp de 20 de săptămâni.

De asemenea, au descoperit că aceste exerciții stimulează producția de colagen și elasticitatea dermei. Mușchii de sub piele se umflă și...  umple ridurile. Cercetătorul adaugă: „Exercițiile lărgesc și întăresc mușchii feței, astfel încât fața să devină mai fermă și mai tonifiată, forma să-și recapete aspectul tânăr”.

Când să începi gimnastica facială?

Nu este neobișnuit să fim preocupați de semnele îmbătrânirii pielii, atunci când apar primele noastre riduri. Experții sunt de acord că... acesta nu este cel mai bun calcul. Este recomandabil să acordați atenție epidermei noastre de la douăzeci și ceva de ani. Într-adevăr, efectuarea de exerciții de gimnastică facială în prima tinerețe poate amâna apariția primelor riduri pentru câțiva ani.

Cu toate acestea, nu intrați în panică dacă începeți după aceea. Câteva luni de exerciții fizice pot îmbunătăți tonusul pielii la toate vârstele.

Foto: Pixabay