Parfumul celebrităților
Probabil unul dintre criteriile pe baza cărora ne alegem parfumul este și acela al notorietății creatorului său. Cunosc destule femei cărora nu le-a plăcut în mod special o fragranță, dar au ales să o cumpere datorită numelui scris pe etichetă.

17 Iulie 2020, 07:56
„By ...” a ajuns să fie scris sub denumirea fiecărui parfum, iar în funcție de numele care înlocuiește acele puncte-puncte, parfumul poate înregistra vânzări record. Și culmea, celebritatea marilor creatori de parfumuri e cea care atrage cel mai mult, ci cea a vedetelor.
Când primul parfum al lui Justin Bieber, „Someday”, s-a lansat, a doborât orice așteptări în vânzări și, la doar câteva luni de la lansare, se află în cursa pentru cel mai bine vândut parfum. A dat deja o lovitură de „box-office”, cu un record de vânzări în prima săptămână de la lansare. Și asta în ciuda faptului că are un miros destul de banal, floral, cu tente de fructe și arome lemnoase.
„Parfumurile celebritățile, ca și celebritățile în sine, pot fi uneori elegante și atractive, iar alteori seci, simple porcării”, spune Linda Pilkington, specialist în parfumerie. „Unele nu sunt chiar atât de rele”, completează ea.
Într-adevăr, dacă ar fi să luăm parfumuri precum „Lovely”, al Sarahei Jessica Parker, sau „Glow”, al lui Jenifer Lopez, am constata cu siguranță o diferență. În cartea „Parfumes: the Guide”, cunoscători din industrai fragranțelor vorbesc despre „Lovely” ca fiind cel mai bun parfum al unei celebrități, demn de a fi comparat cu un Chanel. Nici parfumurile lui Jenifer Lopez nu stau prea jos în clasament. Desigur, cel mai mult contează nivelul de implicare, în acest proiect, a fiecărei vedete. Artiști precum Beyonce sau Kylie Minogue petrec până la 100 de ore alături de specialiști, pentru a crea aroma perfectă. Iar asta nu înseamnă că doar miros amestecurile experților, ci și că aleg aromele care îi reprezintă, decid asupra notelor, ambalajului și a felului de prezentare. Desigur, totul nu durează doi ani, cum s-a întâmplat cu nou lansatul parfum al lui Valentino, care, pentru a fi perfecționat, a necesitat o muncă asiduă, dar asta nu înseamnă că nu pot fi produse de calitate.
Sunt însă și multe vedete sau pseudo-vedete – și mă refer aici la personaje din seriile de reality-show sau artiști obscuri ori asistente de platou care și-au câștigat notorietatea pe măsura goliciunii lor –, ale căror produse sunt de o calitate mai mult decât îndoielnică și care, deși eticheta poartă semnătura lor, atunci când sunt întrebate ce părere au despre parfum, răspund cu nonșalanță că nu l-au încercat încă, dar că sunt sigure că experții au făcut o treabă bună.
Atunci, îmi pun eu întrebarea: ce face totuși din aceste produse parfumuri de succes? Răspunsul îl oferă Steve Mormoris, director al unei mari companii producătoare de parfum: „Celebritățile sunt modele culturale. Cel mai adesea sunt frumoase, realizate, bogate, sexi – toate calități la care consumatorii aspiră și pe care cred că le dobândesc dacă poartă fragranța personală a acelei celebrități”. Nu mai contează nici măcar dacă este vorba despre o celebritate „de carton”...
Dacă vorbim însă de parfumuri care rezistă oricărei încercări, atunci trebuie să ne oprim tot la divele eterne ale cinematografiei. Cel mai elocvent exemplu este Elizabeth Taylor. La 20 de ani de la lansare, „White Diamonds”, parfumul pe care l-a inspirat și l-a promovat, continuă să fie cel mai bine vândut „celeb perfume” din toate timpurile.
Un text de Simona Lazăr și Magda Nedelcu