-

Lucrezi mult la computer? Ferește-te de oboseala ochilor!  

Scris de

Dacă organismele noastre nu ar fi fost concepute să stea ore în șir, nici ochii noștri nu ar trebui să privească la ecranul computerului toată ziua. Câteva sfaturi de urmărit ca mărul ochiului tău!

Oboseala vizuală - cauza: lucrul pe un ecran de computer

Numeroase studii efectuate cu oameni care lucrează pe computere arată că oboseala vizuală este problema de sănătate raportată cel mai frecvent de acești lucrători: de fapt, 70 până la 75% o raportează.
Este adesea denumit Sindromul Viziunii Computerizate (CVS) și include o colecție de simptome de oboseală legate de utilizarea computerului:
- ochi uscat,
- ochi iritați,
- durere de cap,
- dificultate la fixarea unui anumit obiect.

Vă rugăm să rețineți, niciun studiu nu a arătat că lucrul pe un ecran a fost cauza tulburărilor vizuale (glaucom, cataractă, hipermetropie etc.).

Sfaturi pentru a limita oboseala vizuală

Pentru a remedia acest lucru, lucrați pe ecran cu un confort vizual maxim. Ochii obosesc mai mult în viziunea de aproape decât în ​​viziunea de departe. Mențineți o distanță de 50 până la 60 cm (aproximativ lungimea brațului) între ochi și ecranul computerului. Desigur, trebuie să rămână lizibil. Dar, cu cât ești mai departe, cu atât mai bine. De asemenea, partea de sus a ecranului ar trebui să fie la nivelul ochilor. Ochii trebuie să se concentreze regulat la diferite distanțe. Ochii tăi se pot obosi și dacă te uiți la ecran prea mult timp. Forțați-vă în fiecare sfert de oră să priviți la o distanță de câțiva metri timp de 15 secunde.
Dacă trebuie să consultați un document în timp ce lucrați pe ecran, utilizați un suport pentru documente atașat la monitor.
Deoarece este plasat la aceeași distanță cu ecranul dvs., ochii nu vor trebui să se reorienteze în mod constant atunci când comutați între ei. Idealul este să plasați ecranul și documentul la aceeași distanță. Dacă suferiți de ochi uscați, poziționați ecranul mai jos, puțin sub nivelul ochilor.
Când privești în jos, mai mult din ochi este acoperit de pleoapă, clipești mai frecvent și, prin urmare, este mai lubrifiat. Dacă nu puteți coborî ecranul, clipiți des.
Aveți grijă la iluminat astfel încât să reduceți orice reflexie pe ecran, evitați orice lumină directă în ochi (tavan, lampă de birou, lumină exterioară).

Atenție la problemele de spate și sindromul tunelului carpian! În cele din urmă, adoptați și o postură bună pentru a evita problemele de spate. De asemenea, luați pauze „reale” foarte regulat: ridicați-vă și ieșiți la plimbare. Și împotriva sindromului tunelului carpian, așezați antebrațul plat, astfel încât să nu trebuie să vă îndoiți încheietura mâinii!

Foto: Pixabay