Cercetătorii propun învăţarea vacilor să meargă la toaletă pentru a reduce emisiile gazelor cu efect de seră

Oameni de știință din Germania și Noua Zeelandă au propus învăţarea vacilor să-şi facă nevoile în locuri special amenajate.

În opinia cercetătorilor, acest lucru ar urma să contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră pe care le produce creşterea animalelor.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că antrenarea vacilor să meargă la toaletă este o sarcină pe deplin realizabilă. În cadrul unui experiment, ei au reușit să instruiască în acest sens 16 viței.

În doar 15 zile, cu ajutorul unor metode simple de antrenament, vițeii au învățat să meargă într-un padoc special pregătit să funcţioneze ca o toaletă.

Pentru fiecare utilizare a padocului în scopul acesta, vițeii au primit o recompensă gustoasă. Oamenii de știință cred că descoperirea lor va ajuta la reducerea influenţei nocive a urinei de vacă asupra ecologiei. Urina vacilor emite gaze cu efect de seră (dioxid de carbon și azot) și conduce, de asemenea, la formarea nitraților.

Cercetătorii estimează că şi o colectare de 10-20% din totalul urinei de vacă reduce semnificativ emisiile nocive de gaze.

Creșterea animalelor este unul dintre principalii producători ai emisiilor de gaze cu efect de seră. Oxidul de azot creează un efect de seră de 300 de ori mai mare decât dioxidul de carbon.

Țările UE lucrează activ pentru reducerea emisiilor de oxid de azot în natură. De exemplu, în Franța, în acest scop, elevii vor fi hrăniți cu mâncăruri vegetariene cel puțin o dată pe săptămână, scrie Rador.

Foto: pixabay