-

Hainele noastre sunt toxice! Află mai mult!

Greenpeace a publicat un raport intitulat „Lenjeria intima toxică a modei”, denunțând prezența unor substanțe toxice în aproape toate articolele de îmbrăcăminte.

Ce poate face consumatorul, la nivelul său, pentru a se proteja de aceste substanțe chimice periculoase, prezente în propriile haine?

Această afirmație se bazează pe analiza a aproximativ o sută de produse textile (blugi, pantaloni, tricouri, lenjerie intimă) achiziționate în 29 de țări diferite și fabricate în diferite țări (China, Vietnam, Malaezia, Filipine etc.) pentru cele din jur. douăzeci de mărci (C&A, Mango, Levi's, Zara, Metersbonwe, Jack & Jones și Marks & Spencers, Tommy Hilfiger, Armani, Victoria's Secret etc.).
Substanțe chimice toxice susceptibile de a provoca cancer și dezechilibre hormonale cu impact asupra funcțiilor de reproducere au fost detectate în majoritatea îmbrăcămintei, uneori în concentrații foarte mari: ftalați, nonifenol, coloranți azoici etc.
Principalele riscuri pentru sănătate apar mai ales în timpul spălărilor, când aceste substanțe chimice ajung în apă, poluând râurile și apele subterane. Apoi ne intoxicăm prin lanțul trofic mâncând pește și legume.
Ce precauții pentru a evita aceste substanțe toxice?
AGIR pour la Planète oferă următoarele 4 precauții:
Alege fibrele naturale în locul fibrelor artificiale. Cu alte cuvinte, preferați îmbrăcămintea ecologică.
Evitați modelele flocate.
Evita hainele foarte colorate, luminoase sau fluorescente.
Spălați-vă întotdeauna hainele înainte de a le purta pentru prima dată.

Foto: Pixabay

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept