Au fost descoperite rămăşiţele celui mai vechi dinozaur din Africa

Oamenii de ştiinţă din Zimbabwe au anunţat descoperirea rămăşiţelor celui mai vechi dinozaur din Africa, care a cutreierat pământul în urmă cu aproximativ 230 de milioane de ani, informează AFP.

Denumit Mbiresaurus raathi, dinozaurul avea doar un metru înălţime, o coadă lungă şi cântărea până la 30 de kilograme, potrivit echipei internaţionale de paleontologi care a făcut descoperirea.

'Mergea pe două picioare şi avea un cap destul de mic', a declarat joi pentru AFP Christopher Griffin, cercetătorul care a scos la iveală primul os.

Era probabil un omnivor care se hrănea cu plante, animale mici şi insecte. Dinozaurul aparţine subordinului Sauropodomorpha, aceeaşi linie care va include mai târziu dinozaurii giganţi cu gât lung, a declarat Griffin, un cercetător de 31 de ani de la Universitatea Yale.

Scheletul a fost găsit în timpul a două expediţii în 2017 şi 2019 de către o echipă de cercetători din Zimbabwe, Zambia şi SUA.

'Am dezgropat tot femurul şi am ştiut în acel moment că era vorba de un dinozaur şi că aveam cea mai veche fosilă de dinozaur cunoscută din Africa', a precizat Griffin, doctorand la Virginia Tech University la acea vreme.

Descoperirile echipei sale au fost publicate pentru prima dată miercuri în revista Nature.

Rămăşiţe de dinozauri din aceeaşi epocă fuseseră scoase la iveală anterior doar în America de Sud şi India.

Paleontologii au ales Zimbabwe pentru săpături după ce au calculat că, atunci când toate continentele făceau parte dintr-o singură masă terestră cunoscută sub numele de Pangeea, aceasta se afla cam la aceeaşi latitudine ca descoperirile anterioare din America de Sud modernă.

'Mbiresaurus raathi este remarcabil de asemănător cu unii dinozauri de aceeaşi vârstă descoperiţi în Brazilia şi Argentina, ceea ce întăreşte faptul că America de Sud şi Africa făceau parte dintr-o masă de uscat continuă', a declarat Max Langer de la Universitatea din Sao Paulo.

Dinozaurul poartă numele districtului Mbire, din nord-estul Zimbabwe, unde a fost găsit scheletul, şi al paleontologului Michael Raath, care a semnalat prima dată existenţa unor fosile în această regiune.

În această zonă au mai fost găsite şi alte specimene, care au fost depozitate la Muzeul de Istorie Naturală din Zimbabwe, aflat în al doilea oraş ca mărime al ţării, Bulawayo.

Foto: pixabay