Peste jumătate dintre hotelieri îşi propun să atragă turiştii cu promoţii şi oferte speciale
Peste jumătate dintre hotelieri îşi propun să atragă turiştii cu promoţii, oferte speciale sau preţuri mai mici, reiese din rezultatele unui studiu publicat de o platformă de rezervări hoteliere.

15 Mai 2020, 13:08
Confom cercetării, în vederea redeschiderii turismului intern, cei mai mulţi hotelieri (54%) s-au pregătit cu pachete speciale de cazare, reduceri de tip 'last minute' sau 'early booking' şi preţuri mai mici.
Aproape jumătate dintre partenerii hotelieri (43%) oferă condiţii de anulare flexibile şi restituire 100% la o eventuală anulare.
'Siguranţa, sănătatea turiştilor şi a personalului din industria turismului şi ospitalităţii au devenit o prioritate, astfel că hotelierii români au adoptat o serie de reguli stricte de igienizare în contextul crizei COVID-19. Unele hoteluri au montat dispensere automate de gel dezinfectant şi vor suplimenta personalul desemnat pentru curăţenie', potrivit studiului.
Astfel, se pune accentul pe dezinfectarea camerelor, a spaţiilor publice din incinta unităţilor de cazare, cum ar fi recepţia, sălile de fitness ori restaurantele, dar şi a spaţiilor intens folosite: balustrade, întrerupatoare, clanţe, butoanele lifturilor etc.
Pentru a respecta distanţa socială recomandată, hotelierii au realizat marcaje pentru locurile în care turiţtii ar trebui să stea atunci când aşteaptă, la 1,5-2 metri de cealaltă persoană din faţa lor şi vor amplasa panouri de protecţie din plexiglas la receptie sau la intrarea în restaurant/bar.
Totodată, hotelierii se aşteaptă ca activităţile să fie rentabile în lunile de vară. După două luni de stagnare, 25% dintre proprietarii unităţilor de cazare se aşteaptă ca lucrurile să se normalizeaza imediat după relaxarea restricţiilor impuse pentru oaspeţi şi pentru agenţii economici (hoteluri, pensiuni, restaurante, staţiuni etc.).
Dintre respondenţi, cei mai mulţi (39%) se aşteaptă să vadă creşteri în lunile de vară, începând din iulie. 'S-a observat o previziune mai pesimistă din partea hotelurilor, care estimează că doar la sfârşitul anului sau în anul viitor vor avea solicitări de cazare crescute', menţionează autorii studiului.
Pe fondul intrării în starea de urgenţă, peste 70% dintre respondenţi şi-au închis unităţile de cazare sau au funcţionat fără activitate şi aşteaptă ridicarea restricţiilor. Totodată, mulţi au profitat în mod util de perioada de izolare pentru a-şi organiza afacerea (67%), astfel că 54% dintre aceştia şi-au planificat strategii generale sau de marketing pentru viitor, 29% au renovat unitatea de cazare, iar 8% au închis restaurantul sau zona de wellness şi au oferit doar cazare.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 500 de unităţi de cazare partenere Travelminit.ro din toată România, care au participat online la completarea unui chestionar în perioada 29 aprilie 2020 - 6 mai 2020.
Sursa: agerpres
Foto: pixabay