-

Zahărul, ascuns în alimente sub 60 de denumiri

Zahărul se găseşte, în zilele noastre, în alimente despre care nici nu bănuiam că ar putea conţine acest produs. Este considerat de mulţi un fel de „drog”, pentru că dă dependenţă şi cu greu scăpăm de pofta de dulce sau de carbohidraţi.

O dietă din care să elimin total zahărul şi înlocuitorii acestuia este destul de greu de urmat, spun specialiştii.

E nevoie de multă voinţă, planificare şi informare.

În primul rând, zahărul îngraşă. În rest, singurul lucru pe care acesta îl face este să dea un gust bun alimentelor pe care le consumăm.

Din punct de vedere nutritional, nu ne ajută cu nimic, pentru că nu conţine nutrienţi esenţiali, ci doar „calorii goale”.

Zahărul este legat de multe probleme de sănătate, precum diabetul, obezitatea, boli ale ficatului, creşterea colesterolului şi boli de inimă.

„Principala problemă a celor care încearcă să ţină o dietă şi nu reuşesc să o ducă până la capăt este dependenţa de zahăr. Şi asta pentru că acest aliment ajută la eliberarea masivă a dopaminei în creier.

Ca şi alte dependenţe şi vicii din viaţa noastră, putem trece şi zahărul pe listă. Nevoia de a mânca ceva dulce chiar şi nevoia pentru pâine, paste, orez şi cam tot ce găsim la raionul de snacks-uri din magazine.

Dacă ne luăm o pungă de chipsuri sărate nu înseamnă că am ales ceva fără zahăr.

Din contră, acestea conţin tot felul de îndulcitori şi coloranţi care să le dea un gust bun. E greu de ţinut o dietă total fără zahăr, dar nu imposibil”, explică Adrian Bogdan, antrenor de fitness şi box, pentru Jurnalul.

Dacă vrei să urmezi o dietă fără zahăr, este bine să elimini din alimentaţie şi făina albă, pastele albe şi orezul alb.

Carbohidraţii din aceste alimente se descompun rapid şi se transformă în zahăr în corpul tău. 

Citeste continuarea AICI

Foto: pixabay.com

Articole înrudite