Accesul cu animalele de companie în instituțiile publice locale, tot mai aproape de a deveni realitate
Accesul cu câini sau pisici, indiferent de talie şi de rasă, ar putea fi permis în incinta Primăriei Capitalei şi a instituţiilor de interes local, conform unui proiect de hotărâre supus dezbaterii pe site-ul PMB.
02 Octombrie 2024, 16:43
La intrarea în sediile acestor instituţii vor fi afişate anunţuri referitoare la faptul că accesul cu animale de companie, respectiv câini şi pisici, este permis. Regulamentul de acces va fi afişat în interiorul instituţiilor şi disponibil online.
Pe durata prezenţei în instituţie, câinii vor trebui să fie ţinuţi permanent în lesă de către însoţitor, iar pisicile într-o cuşcă de transport corespunzătoare.
Câinii care fac parte din rasele considerate periculoase, conform OUG 55/2002, trebuie să poarte botniţă.
Deţinătorii animalelor de companie vor trebui să prezinte, la cerere, carnetul de sănătate al animalului, care să ateste că acesta este vaccinat şi deparazitat, conform legislaţiei în vigoare.
'Animalele trebuie să fie sănătoase, curate şi să nu prezinte semne de boală contagioasă sau paraziţi externi. Deţinătorii sunt obligaţi să se asigure că animalele lor nu cauzează disconfort sau deranj publicului sau personalului instituţiei. Deţinătorii de animale pot beneficia de castroane cu apă puse la dispoziţie de instituţie, pentru confortul şi bunăstarea animalelor', prevede proiectul.
Deţinătorii de animale sunt responsabili pentru: controlul permanent şi comportamentul animalului; colectarea şi eliminarea corespunzătoare a deşeurilor produse de animale; repararea oricăror daune produse de animale asupra bunurilor instituţiei.
Instituţia va desemna o persoană de contact sau un departament responsabil de primirea şi gestionarea raportării incidentelor, care va decide măsurile necesare în funcţie de gravitatea acestora.
Încălcarea regulamentului poate atrage sancţiuni de la avertismente verbale până la interdicţia temporară de acces în instituţie, în funcţie de gravitatea faptelor. În cazuri 'grave', instituţia poate sesiza autorităţile competente pentru aplicarea sancţiunilor legale, prevede proiectul.
Conform referatului de aprobare, măsura vizează îmbunătăţirea experienţei cetăţenilor şi sprijinirea interacţiunii lor cu administraţia publică locală, respectând, totodată, condiţiile de igienă şi siguranţă.