-

Refugiaţii ucraineni aflaţi în străinătate au cheltuit cel puţin două miliarde de dolari în cursul lunii aprilie - potrivit ediţiei ucrainene a revistei Forbes.

Publicaţia citează date ale Băncii Centrale de la Kiev (NBU), furnizate de reprezentantul Ucrainei la Banca Mondială, Roman Kaciur. "Reiese că refugiaţii noştri nu sunt chiar refugiaţi, ci turişti destul de bogaţi, care susţin activ industria ospitalităţii europene" - a remarcat Kaciur. Potrivit NBU, 80% din suma de două miliarde de dolari cheltuiţi în aprilie a fost reprezentată de plăţi pentru bunuri efectuate prin terminale POS. Ucrainenii au cheltuit majoritatea acestor bani folosind carduri bancare pentru plata în magazine alimentare/supermarketuri (17%), achiziţionarea de articole nealimentare (11%), servicii hoteliere (8% ), operaţiuni la benzinării (5%) şi servicii de catering (4%). Potrivit Forbes, ucrainenii au cheltui încă aproximativ 45 de milioane de dolari pe servicii de comunicaţii mobile (o medie de 12 dolari). În acelaşi timp, refugiaţii ucraineni economisesc lunar aproximativ 12 milioane de dolari datorită ajutorului umanitar şi ofertelor speciale ale operatorilor. O comparaţie cu statisticile privind cheltuielile externe de anul trecut indică o creştere de 3-4 ori. "În a doua jumătate a anului 2021, ucrainenii au cheltuit prin reţelele băncilor nerezidente 500-700 de milioane de dolari lunar. Alte până la 50 de milioane de dolari au fost retrase în numerar de la bancomate" - a explicat Mihailo Demkiv, analist financiar al ICU Group. "Având în vedere numărul de refugiaţi, se dovedeşte că fiecare ucrainean investeşte 400 de dolari pe lună în economia ţărilor europene" - a subliniat şi reprezentantul Ucrainei la Banca Mondială. Potrivit calculelor NBU, în luna aprilie, fiecare ucrainean a plătit cu cardul, în medie, 125 de dolari şi a retras aproximativ 150 de dolari numerar de la bancomat. Datele ONU arată că 6,5 milioane de persoane au părăsit Ucraina de la începutul războiului, dar recent s-a înregistrat o creştere semnificativă a cetăţenilor care se întorc în ţară.

RADOR
Foto: Pixabay

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept