Ascultă Radio Antena Satelor Live

Ce își doresc tinerii români, când sunt în căutarea unui loc de muncă

Tinerii din România îşi aleg, astăzi, jobul în funcţie de ceea ce le place să facă cel mai mult, 51% şi-au propus să economisească iar 48% să câştige mai mulţi bani în 2021, comparativ cu pierderile suferite anul trecut, arată datele studiului naţional Insights PulseZ.

Ce își doresc tinerii români, când sunt în căutarea unui loc de muncă

23 Septembrie 2021, 10:47

De asemenea, 62% dintre reprezentanţii generaţiei Z consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viaţă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%), mai notează cercetarea, citată de Agerpres.

45% dintre participanţi spun că sunt mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei şi-au propus să investească mai mult ca anul trecut. De altfel, intenţiile de investiţii se remarcă îndeosebi în rândul sexului masculin (33%), în comparaţie cu reprezentantele sexului feminin (18%).

Interesant este faptul că intenţiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani - doar 19% dintre aceştia având astfel de intenţii.

În ceea ce priveşte produsele pe care tinerii le achiziţionează, în prezent, cele de tip FMCG (băuturi răcoritoare, batoane de ciocolată, snacks-uri, mâncare comandată cu livrare) se numără printre consumabilele pe care aceştia le cumpără, în continuare, cel mai mult, raportat la perioada pandemiei.

Există categorii unde preferinţele de achiziţie sunt dictate de sex, de vârstă, de preferinţele personale ori de resursele financiare, după cum urmează: jocurile video - 17% dintre băieţi le cumpără la fel de des ca-n trecut (faţă de 6% dintre fete), cărţi/audiobooks - 32% dintre fete le achiziţionează la fel de des (vs. 25% dintre băieţi), produse IT & gadgeturi - 35% dintre băieţi le cumpără la fel de des (vs. 27% dintre fete), mâncarea cu livrare - 37% mai mult în prezent faţă de înainte de pandemie în rândul celor peste 21 de ani (vs. 21% - 16-18 ani).

Comparativ cu anul trecut, a crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline (18% faţă de 12%), o ipoteză validă fiind ideea că achiziţiile online sunt un obicei accentuat post pandemie, potrivit autorilor cercetării.

95% dintre tineri preferă să utilizeze, cel mai des, plata cu numerar, o treime dintre ei declarând că fac peste 10 astfel de plăţi pe săptămână.

În ceea ce priveşte plata online, o altă modalitate de plată agreată de tineri, aceasta este utilizată între 1 şi 4 ori pe săptămână de 62% dintre ei. De altfel, şi cardul bancar utilizat la magazin este o metodă des folosită, el fiind menţionat de 80% dintre participanţi. Doar 45% dintre tineri folosesc telefonul ca mijloc de plată.

Întrebaţi care sunt cei mai importanţi factori de care ţin cont în alegerea jobului şi a domeniului de activitate, 82% dintre participanţii la studiu au menţionat că îşi doresc să le placă ceea ce fac, dar şi echipa alături de care lucrează şi atmosfera de lucru (63%), precum şi pachetul salarial (60%) şi flexibilitatea programului (60%). Fetele acordă şi mai mare importanţă faptului că se simt bine cu ceea ce fac la job (84%) comparativ cu băieţii (78%), iar 50% dintre tinere menţionează şi beneficiile extrasalariale printre aspectele motivatoare (vs. 42% în rândul băieţilor).

De altfel, domeniile umaniste (psihologie, resurse umane, sociologie) se află pe primul loc în rândul preferinţelor generaţiei Z (24%) - mai mult în rândul fetelor (32%) vs. a băieţilor (14%), urmate îndeaproape de domeniul IT şi de inginerie - prima alegere în cazul băieţilor (35%) vs. 12% fete. Totodată, cercetarea arată că tinerele sunt cele care aleg într-o mai mare măsură un job în educaţie (20% vs 10% băieţi) ori în publicitate, PR ori marketing (20% vs 5% băieţi).

Când vine vorba despre factorii care îi motivează cel mai mult în viaţă, aceştia sunt stabili, indiferent de vârstă, de contextul economic/social, iar preferinţele sunt clare: 62% consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%). Totodată, tinerii au început să acorde mai multă atenţie nevoii de dezvoltare psihologică şi emoţională (36% în 2021 vs. 31% în 2020), în detrimentul unei cariere de succes (31% în 2021 vs. 36% în 2020).

Foto: pixabay

Etichete : locuri de munca tineri
Caraş-Severin: Aproape 7.900 de carnete de muncă nu au fost ridicate încă de la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă
Locuri de munca 01 Iulie 2024, 18:33

Caraş-Severin: Aproape 7.900 de carnete de muncă nu au fost ridicate încă de la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă

Aproape 7.900 de carnete de muncă nu au fost ridicate încă de către titulari de la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă...

Caraş-Severin: Aproape 7.900 de carnete de muncă nu au fost ridicate încă de la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă
Ministerul Finanţelor: Numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice a crescut cu peste 3.000 în aprilie 2024
Locuri de munca 22 Iunie 2024, 10:24

Ministerul Finanţelor: Numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice a crescut cu peste 3.000 în aprilie 2024

Numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice din România era, în aprilie 2024, de 1.292.549, cu 3.009...

Ministerul Finanţelor: Numărul posturilor ocupate în instituţiile şi autorităţile publice a crescut cu peste 3.000 în aprilie 2024
Aproape 44.000 de locuri de muncă disponibile la nivel național și străinătate
Locuri de munca 19 Iunie 2024, 15:54

Aproape 44.000 de locuri de muncă disponibile la nivel național și străinătate

Agenţii economici din România pun la dispoziţie 43.724 de locuri de muncă, în timp ce numărul posturilor vacante disponibile...

Aproape 44.000 de locuri de muncă disponibile la nivel național și străinătate
ANOFM a facilitat angajarea a peste 85.000 de persoane în primele luni din 2024
Locuri de munca 18 Iunie 2024, 16:11

ANOFM a facilitat angajarea a peste 85.000 de persoane în primele luni din 2024

Un număr de 85.294 de persoane au fost integrate pe piaţa muncii în primele cinci luni din 2024, datorită măsurilor de...

ANOFM a facilitat angajarea a peste 85.000 de persoane în primele luni din 2024
ANOFM: 10.232 de participanţi la cursurile organizate în primele cinci luni din 2024
Locuri de munca 18 Iunie 2024, 12:47

ANOFM: 10.232 de participanţi la cursurile organizate în primele cinci luni din 2024

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a cuprins, în primele cinci luni din 2024, în programele de formare...

ANOFM: 10.232 de participanţi la cursurile organizate în primele cinci luni din 2024
Industria alimentară și retailul, principale domenii pentru joburile de vară ale tinerilor
Locuri de munca 18 Iunie 2024, 12:08

Industria alimentară și retailul, principale domenii pentru joburile de vară ale tinerilor

Peste 40.000 de joburi au fost scoase în piaţă în ultima lună şi jumătate, iar, dintre acestea, 16.000 se adresau...

Industria alimentară și retailul, principale domenii pentru joburile de vară ale tinerilor
Stimulente atrăgătoare pentru angajarea elevilor și studenților, pentru perioada estivală
Locuri de munca 17 Iunie 2024, 16:19

Stimulente atrăgătoare pentru angajarea elevilor și studenților, pentru perioada estivală

Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă reaminteşte faptul că firmele care angajează în perioada vacanţei elevi sau...

Stimulente atrăgătoare pentru angajarea elevilor și studenților, pentru perioada estivală
Formare profesională: 139 de programe noi lansate în iunie 2024, în întreaga ţară
Locuri de munca 29 Mai 2024, 10:27

Formare profesională: 139 de programe noi lansate în iunie 2024, în întreaga ţară

Începând cu luna iunie 2024, vor fi lansate 139 de programe de formare profesională în întreaga țară, pentru un număr de...

Formare profesională: 139 de programe noi lansate în iunie 2024, în întreaga ţară