Ascultă Radio Antena Satelor Live

Jumătate dintre români susţine că industria ospitalităţii din România reflectă parţial spiritul ospitalier românesc

Un român din doi consideră că industria ospitalităţii şi a serviciilor din România reflectă spiritul ospitalier românesc doar parţial, în timp ce 30% cred că foarte puţin sau deloc, în timp ce doar 18% apreciază că 'tradiţionala' ospitalitate românească nu este doar un mit, arată concluziile unui sondaj, realizat la nivel naţional.

Jumătate dintre români susţine că industria ospitalităţii din România reflectă parţial spiritul ospitalier românesc

05 Noiembrie 2021, 10:28

Conform cercetării efectuate de Academia de ospitalitate ohma by winsedswiss, centru licenţiat Ecole Hoteliere de Lausanne (EHL), peste jumătate dintre români (54%) au declarat că achiziţionează câte două - trei pachete turistice pe an, iar 37% cumpără un singur pachet, anual.

Conform sondajului 'Ospitalitatea la români', 10% dintre respondenţi apreciază că ospitalitatea românilor şi resursele naturale sunt factorii care îi atrag pe turişti în destinaţiile interne, 20% mizează mai degrabă pe gastronomia locală, în timp ce 14% pe tradiţii şi cultură.

De asemenea, în opinia a 29% dintre cei chestionaţi, atractivitatea destinaţiei turistice România depinde de imaginea ţării la nivel internaţional.

Cea mai importantă trăsătură de caracter identificată de către 78% dintre respondenţi ca fiind definitorie pentru ospitalitate este 'să fii primitor', relevă cercetarea de specialitate.

Întrebaţi dacă o atitudine ospitalieră este înnăscută sau se poate dobândi, 56% din totalul celor intervievaţi cred că ospitalitatea se poate învăţa, în timp ce 38% sunt de părere că simţul ospitalier este înnăscut, dar trebuie şi antrenat.

Potrivit sursei citate, cel mai însemnat criteriu după care respondenţii notează calitatea serviciilor este acela privind educaţia şi pregătirea personalului, urmat, în ordine, de profesionalismul forţei de muncă, investiţiile în turism şi infrastructura.

Pe o scală de la 1 la 5, peste trei sferturi (76%) dintre respondenţi au acordat notele 3 şi 4 românilor privind ospitalitatea, iar 68% tot notele 3 şi 4 calităţii serviciilor din turismul românesc, unde 1 reprezintă calitate slabă, iar 5 notează calitatea înaltă.

Totodată, 88% dintre cei chestionaţi susţin că termeni precum curăţenie, amabilitate, responsabilitate, bun-simţ şi calitate definesc un serviciu ospitalier excelent.

În ceea ce priveşte percepţia meseriilor industriei ospitalităţii, studiul a evidenţiat că 63% dintre cei chestionaţi oferă notele 3 şi 4 meseriei de cameristă care, în acelaşi timp, primeşte nota maximă, 5, din partea celui mai mare procent dintre toate meseriile, 17% dintre respondenţi.

În acelaşi timp, meseria de barman are o imagine foarte favorabilă pentru doar 16% dintre respondenţi, în vreme ce 72% dintre cei chestionaţi îi acordă notele 3 şi 4. Şi în cazul meseriei de ospătar, 71% dintre respondenţi oferă notele 3 şi 4.

Cât priveşte modul în care românii aleg să împărtăşească experienţele pe care le au în vacanţă, Booking.com este locul preferat pentru 19% dintre respondenţi, urmat de Facebook (14%), Google reviews (11%) şi TripAdvisor (5%).

Trei din zece români (29%) sunt de părere că atractivitatea destinaţiei turistice România depinde de imaginea ţării la nivel internaţional, iar Grecia şi Turcia sunt ţările pe care 50% dintre români le evaluează ca fiind modele ale ospitalităţii, urmate de Spania şi Elveţia.

Sondajul naţional privind percepţia românilor asupra industriei serviciilor şi a ospitalităţii din România şi a felului în care aceste servicii reflectă, în prezent, legendarul spirit ospitalier românesc a fost realizat online, pe un eşantion de 1.201 persoane, în perioada septembrie - octombrie 2021.

La studiu au participat persoane din toată ţara, 75% din respondenţi provenind din mediul urban şi mai mult de jumătate dintre aceştia (51%) aparţinând categoriei de vârstă 18 - 25 de ani, informeaza Agerpres.

Foto: pixabay

Etichete : turism ospitalitate
Turiştii vor intra în Veneţia cu bilet
Turism 22 Aprilie 2025, 10:24

Turiştii vor intra în Veneţia cu bilet

Turiştii au decis să vină de Paşte la Veneţia, în ciuda faptului că trebuie să plătească 10 euro de persoană pentru biletul...

Turiştii vor intra în Veneţia cu bilet
Cetatea lui Vlad Țepeș de la Poenari își deschide porțile pentru vizitatori de Paște
Turism 17 Aprilie 2025, 10:39

Cetatea lui Vlad Țepeș de la Poenari își deschide porțile pentru vizitatori de Paște

Turiștii care doresc să viziteze Cetatea Poenari în perioada Sărbătorilor Pascale o pot face în cadrul unui program special...

Cetatea lui Vlad Țepeș de la Poenari își deschide porțile pentru vizitatori de Paște
Agroturismul românesc prinde aripi. Tradiția atrage tot mai mulți turiști
Turism 16 Aprilie 2025, 12:33

Agroturismul românesc prinde aripi. Tradiția atrage tot mai mulți turiști

Turismul rural din România trece printr-o perioadă de efervescență. Din ce în ce mai mulți turiști români și străini aleg...

Agroturismul românesc prinde aripi. Tradiția atrage tot mai mulți turiști
Voucherele de vacanță ar putea deveni accesibile în curând, dacă normele sunt aprobate
Turism 15 Aprilie 2025, 11:18

Voucherele de vacanță ar putea deveni accesibile în curând, dacă normele sunt aprobate

Guvernul ar putea aproba în această săptămână normele de accesare a voucherelor de vacanţă, potrivit ministrului Economiei,...

Voucherele de vacanță ar putea deveni accesibile în curând, dacă normele sunt aprobate
Turiștii pot explora din nou Cetatea Poenari, simbol al istoriei medievale
Turism 04 Aprilie 2025, 18:39

Turiștii pot explora din nou Cetatea Poenari, simbol al istoriei medievale

Cetatea Poenari, unul dintre cele mai spectaculoase monumente medievale din România, se redeschide oficial publicului după o...

Turiștii pot explora din nou Cetatea Poenari, simbol al istoriei medievale
Turismul intern a avut un start bun în 2025, cu o creștere ușoară
Turism 04 Aprilie 2025, 12:36

Turismul intern a avut un start bun în 2025, cu o creștere ușoară

Sectorul turistic din România a înregistrat o ușoară creștere în perioada ianuarie-februarie 2025, potrivit datelor publicate...

Turismul intern a avut un start bun în 2025, cu o creștere ușoară
Cetățenii UE nu mai pot intra liber în Marea Britanie, fiind necesară o autorizaţia electronică
Turism 02 Aprilie 2025, 13:23

Cetățenii UE nu mai pot intra liber în Marea Britanie, fiind necesară o autorizaţia electronică

Triștii europeni care doresc să viziteze Marea Britanie vor trebui să obțină o autorizație electronică de călătorie (ETA)...

Cetățenii UE nu mai pot intra liber în Marea Britanie, fiind necesară o autorizaţia electronică
Vacanță de Paște în Vâlcea: Tradiții, mănăstiri, meșteșuguri și ospitalitate autentică
Turism 27 Martie 2025, 18:40

Vacanță de Paște în Vâlcea: Tradiții, mănăstiri, meșteșuguri și ospitalitate autentică

Sărbătorile Pascale din acest an aduc o ocazie unică pentru turismul intern: Paștele Ortodox și cel Catolic sunt sărbătorite...

Vacanță de Paște în Vâlcea: Tradiții, mănăstiri, meșteșuguri și ospitalitate autentică