Metode neconvenţionale de educaţie muzicală
Metode pedagogice neconvenţionale pentru copii, dar care, în acelaşi timp, pot fi aplicate şi adulţilor sunt practicate şi în România.
22 Februarie 2018, 08:48
Unele dintre ele implică muzica şi mişcarea, fiind folosite atât pentru transmiterea de cunoştinţe, cât şi pentru stimularea creativităţii personale sau chiar pentru terapie. Aceste cursuri au început să pătrundă în România după 1990, bineînţeles.
Cam pe atunci, mai exact în 1993, muzicianul german Hannes Heyne a introdus metoda sa la noi în ţară, o metodă de educaţie muzicală care are la bază un principiu simplu: muzica are aceeaşi importanţă ca şi limbajul, fiind un mijloc de comunicare străvechi.
De altfel, modul străvechi de a face muzică poate fi reluat şi azi atât pentru a-i familiariza pe copii cu muzica, cât şi pentru a-i face pe adulţii, uneori nerăbdători sau iritaţi, să se asculte şi să se înţeleagă unii pe alţii, consideră Hannes Heyne.
"Vechile triburi au începutprin a crea sunete şi instrumente. Dacă nu făceau instrumente, găseau scoici, pietre, beţigaşe de lemne şi cu ele, încercau să comunice cu ajutorul lor.
Iar ceea ce era disponibil atunci este disponibil şi în zilele noastre. Nu trebuie să ne preocupe doar dispozitivele electronice, putem apela şi la natură pentru a crea instrumente, instrumente simple din beţigaşe de lemn, din scoici...
În felul acesta, toată lumea are posibilitatea de a crea muzică fără să aibă cunoştinţele necesare."