Ascultă Radio Antena Satelor Live

Construcția podului rutier care leagă România de Ucraina, aproape finalizată

Lucrările la podul rutier de mare capacitate din municipiul Sighetu Marmației, județul Maramureș, avansează rapid, fiind finalizate în proporție de 80%. Podul, care va traversa râul Tisa și va asigura legătura directă între România și Ucraina, este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din nordul țării.

Construcția podului rutier care leagă România de Ucraina, aproape finalizată
Foto: Petrut Mazilu

Articol de Petruț Mazilu, 03 Septembrie 2025, 11:51

Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea, a confirmat miercuri, pentru Agerpres, progresul șantierului, subliniind că noua construcție va îmbunătăți mobilitatea rutieră și va sprijini schimburile comerciale transfrontaliere

Autoritățile estimează că podul va fi dat în folosință în perioada următoare, odată cu finalizarea lucrărilor de infrastructură aferente.

Conform aceleaşi surse, până la începutul lunii septembrie, structura metalică a podului a fost 100% montată, la fel şi dalele prefabricate.

Terasamentele de acces, atât pe malul românesc cât şi pe cel ucrainean, sunt finalizate, infrastructura podului (culee şi pile) este gata, clădirile administrative şi halele de control au trecut de faza de structură, instalaţii şi finisaje în proporţie de peste 80%, sistemele electrice, de securitate şi iluminatul exterior sunt aproape finalizate.

Preşedintele CJ Maramureş a mai precizat că, în şantier, constructorul lucrează la finisaje interioare, asfaltări, protecţia taluzurilor, montajul containerelor şi racordarea finală a culeelor.

Investiţia în podul peste râul Tisa a fost evaluată la peste 25 milioane euro, fiind executată de CNAIR. Podul ar putea fi dat în exploatarea la sfârşitul acestui an.

În prezent, traficul rutier dintre România şi Ucraina se desfăşoară pe un pod de lemn care traversează râul Tisa, asigurând legătura dintre cele două state. Podul a fost construit la începutul anului 2000, deţine două benzi pietonale şi un drum având un singur sens de circulaţie.

Odată cu declanşarea războiului din Ucraina, traficul peste podul de lemn a crescut simţitor, iar structura a fost afectată, încât a fost nevoie de executarea unor reparaţii.

Temporar, liniile ferate ucrainene asigură transportul de pasageri pe linia ferată cu ecartament lat construită la începutul anilor '50 ai secolului trecut, accesul în România făcându-se prin localităţile Câmpul Lung la Tisa şi Valea Vişeului, ultima având şi un punct de trecere a frontierei.

Măsurile de siguranță pentru comunitățile din avalul barajului Vidraru sunt aproape gata
Dezvoltare rurală 26 Septembrie 2025, 14:38

Măsurile de siguranță pentru comunitățile din avalul barajului Vidraru sunt aproape gata

Eforturile de modernizare a infrastructurii hidrotehnice se apropie de sfârșit, oferind o protecție sporită așezărilor din...

Măsurile de siguranță pentru comunitățile din avalul barajului Vidraru sunt aproape gata
Autostrada Moldovei are peste o treime din tronsonul Bacău Pașcani realizat
Dezvoltare rurală 26 Septembrie 2025, 12:54

Autostrada Moldovei are peste o treime din tronsonul Bacău Pașcani realizat

Proiectul autostrăzii Moldovei face pași importanți pe sectorul Bacău Pașcani, în lungime de aproape 80 de kilometri.

Autostrada Moldovei are peste o treime din tronsonul Bacău Pașcani realizat
Apă și canalizare în mediul rural: România rămâne în urmă
Dezvoltare rurală 26 August 2025, 14:12

Apă și canalizare în mediul rural: România rămâne în urmă

România înregistrează cea mai mică rată de racordare la rețelele de apă și canalizare dintre țările Uniunii Europene. Dacă...

Apă și canalizare în mediul rural: România rămâne în urmă
România, codașă la racordarea gospodăriilor din mediul rural la apă și canalizare
Dezvoltare rurală 25 August 2025, 17:35

România, codașă la racordarea gospodăriilor din mediul rural la apă și canalizare

România are cele mai scăzute rate de racordare la sistemele de apă și canalizare din Uniunea Europeană. Dacă media europeană...

România, codașă la racordarea gospodăriilor din mediul rural la apă și canalizare
Matca, prima comună din România cu un proiect complet finalizat prin Dezvoltare Durabilă
Dezvoltare rurală 01 August 2025, 15:12

Matca, prima comună din România cu un proiect complet finalizat prin Dezvoltare Durabilă

Comuna Matca, una dintre cele mai importante zone legumicole din România, este de acum și un exemplu de bune practici în...

Matca, prima comună din România cu un proiect complet finalizat prin Dezvoltare Durabilă
Stadiul lucrărilor de reparaţii la podul peste râul Teleajen, DN1A, în zona localităţii Blejoi
Dezvoltare rurală 01 Iulie 2025, 16:25

Stadiul lucrărilor de reparaţii la podul peste râul Teleajen, DN1A, în zona localităţii Blejoi

Având în vedere sesizările primite de la cetăţeni, interesul mass-media cu privire la acest subiect, precum şi faptul că...

Stadiul lucrărilor de reparaţii la podul peste râul Teleajen, DN1A, în zona localităţii Blejoi
Dezvoltare rurală 12 Iunie 2025, 10:13

Zaghen sau cum renaşte o zonă umedă din lunca Dunării cu ajutorul fondurilor europene

La marginea oraşului Tulcea, în lunca inundabilă a Dunării, natura şi-a recăpătat drepturile pe un teren care, în urmă cu...

Zaghen sau cum renaşte o zonă umedă din lunca Dunării cu ajutorul fondurilor europene
Lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează, după finalizarea lotului 5
Dezvoltare rurală 11 Iunie 2025, 11:23

Lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează, după finalizarea lotului 5

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri că lotul 5 al Autostrăzii Sibiu–Pitești va fi finalizat în...

Lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează, după finalizarea lotului 5