Construcția podului rutier care leagă România de Ucraina, aproape finalizată
Lucrările la podul rutier de mare capacitate din municipiul Sighetu Marmației, județul Maramureș, avansează rapid, fiind finalizate în proporție de 80%. Podul, care va traversa râul Tisa și va asigura legătura directă între România și Ucraina, este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din nordul țării.

Articol de Petruț Mazilu, 03 Septembrie 2025, 11:51
Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea, a confirmat miercuri, pentru Agerpres, progresul șantierului, subliniind că noua construcție va îmbunătăți mobilitatea rutieră și va sprijini schimburile comerciale transfrontaliere
Autoritățile estimează că podul va fi dat în folosință în perioada următoare, odată cu finalizarea lucrărilor de infrastructură aferente.
Conform aceleaşi surse, până la începutul lunii septembrie, structura metalică a podului a fost 100% montată, la fel şi dalele prefabricate.
Terasamentele de acces, atât pe malul românesc cât şi pe cel ucrainean, sunt finalizate, infrastructura podului (culee şi pile) este gata, clădirile administrative şi halele de control au trecut de faza de structură, instalaţii şi finisaje în proporţie de peste 80%, sistemele electrice, de securitate şi iluminatul exterior sunt aproape finalizate.
Preşedintele CJ Maramureş a mai precizat că, în şantier, constructorul lucrează la finisaje interioare, asfaltări, protecţia taluzurilor, montajul containerelor şi racordarea finală a culeelor.
Investiţia în podul peste râul Tisa a fost evaluată la peste 25 milioane euro, fiind executată de CNAIR. Podul ar putea fi dat în exploatarea la sfârşitul acestui an.
În prezent, traficul rutier dintre România şi Ucraina se desfăşoară pe un pod de lemn care traversează râul Tisa, asigurând legătura dintre cele două state. Podul a fost construit la începutul anului 2000, deţine două benzi pietonale şi un drum având un singur sens de circulaţie.
Odată cu declanşarea războiului din Ucraina, traficul peste podul de lemn a crescut simţitor, iar structura a fost afectată, încât a fost nevoie de executarea unor reparaţii.
Temporar, liniile ferate ucrainene asigură transportul de pasageri pe linia ferată cu ecartament lat construită la începutul anilor '50 ai secolului trecut, accesul în România făcându-se prin localităţile Câmpul Lung la Tisa şi Valea Vişeului, ultima având şi un punct de trecere a frontierei.