Aproape 40% dintre români și-au redus cheltuielile online din cauza scumpirilor
Românii își reduc drastic cheltuielile online pe fondul creșterii prețurilor, iar un studiu recent arată că mai mult de un sfert dintre consumatori și-au restrâns semnificativ bugetul alocat cumpărăturilor pe internet.

Articol de Petruț Mazilu, 19 Septembrie 2025, 12:36
Cercetarea, realizată de easySales, un start-up lansat în 2019, dezvăluie impactul pe care inflația îl are asupra comportamentului de consum al românilor.
Conform studiului efectuat în luna iulie pe 1.000 de respondenți, peste un sfert dintre aceștia (25%) și-au diminuat considerabil cheltuielile online, în timp ce 39% au făcut-o într-o măsură mai moderată. Doar un sfert dintre participanți au afirmat că obiceiurile lor de consum online au rămas neschimbate.
Studiul arată că românii renunță mai întâi la bunurile non-esențiale. Îmbrăcămintea, bijuteriile și electronicele sunt primele categorii de produse care suferă tăieri de buget, în timp ce achizițiile de bază rămân neafectate.
O tendință notabilă este sensibilitatea crescută la costuri: 83% dintre respondenți sunt mai atenți la costurile de livrare, iar peste 80% sunt în căutare constantă de reduceri și promoții.
Când vine vorba de sumele economisite, o treime dintre respondenți au indicat o reducere a bugetului lunar pentru cumpărături online cu sume cuprinse între 100 și 250 de lei.
Un sfert dintre aceștia au tăiat din cheltuieli între 250 și 500 de lei lunar, în timp ce 18% și-au redus bugetul cu peste 500 de lei pe lună.
Aceste cifre sugerează o adaptare a consumatorilor la contextul economic actual, prioritizând achizițiile esențiale și căutând modalități de a economisi.