Ascultă Radio Antena Satelor Live

Cât de interesați sunt adolescenții din mediul rural să urmeze o facultate

Majotitatea adolescenților de la sate și din alte comunități dezavantajate își doresc să ajungă la facultate, dar unul din trei este îngrijorat că familia nu-l va putea sprijini financiar, arată cel mai recent sondaj realizat de fundația World Vision România.

Cât de interesați sunt adolescenții din mediul rural să urmeze o facultate

18 Octombrie 2022, 09:08

Ca să facă față cheltuielilor, 70% dintre cei care vor să meargă la facultate plănuiesc să muncească pe perioada studiilor.

World Vision România a întrebat elevii din mediul rural cum își văd șansele de-a intra la facultate.

"Peste 46% sunt îngrijorați că nu vor lua examenele necesare pentru admitere, iar 28% dintre tineri sunt îngrijorați în particular că nu vor lua Bacalaureatul. Elevii respondenţi sunt în clasele a XI-a şi a XII-a, parte din programul Vreau în clasa a 9-a derulat de Fundaţie", a declarat Andreea Bujor, responsabil comunicare în cadrul World Vision România.

Referitor la examenul maturității, cele mai răspândite temeri ale tinerilor sunt legate de noua structură propusă în Proiectul Legii Învățământului Preuniversitar care va măsura competențele de la mai multe discipline (41,7%);
• Nu înțeleg ce le predau profesorii de la clasă (20,4%)
• Nu au suficient timp ca să învețe pe cont propriu (17,5%);
• Nu au bani pentru a face meditații la disciplinele de examen (13.3%).”

Mai bine de 34% dintre respondenți spun că familiile nu-i vor putea susține financiar la facultate. Tot legat de situația materială, aproape 78% dintre adolescenți sunt îngrijorați de nivelul tot mai ridicat al prețurilor.

Alți 14% se tem că nu vor găsi loc la cămin, iar costurile pentru o chirie sunt prea mari raportat la bugetele lor.

Din rândul celor care vor să meargă la facultate (majoritari), cei mai mulți se bazează pe forțele proprii și abia apoi pe sprijinul de la universități.

Concret, 70% plănuiesc să se angajeze pe perioada studiilor universitare. În același timp, mai puțin de jumătate din tinerii din mediile dezavantajate speră să se poată baza pe bursele oferite de universități.
Dacă nu vor reuși să intre la facultate, prioritatea pentru aproape 28% dintre adolescenți este să se angajeze. Pentru alți peste 23% dintre respondenți este să facă un curs de calificare, 12,7% și-ar deschide o afacere, iar 11,4% ar pleca în străinătate.

Peste 19% dintre tineri spun că nu știu ce vor face în cazul în care nu vor intra la facultate.

Cele mai importante criterii pe care adolescenții din mediile vulnerabile le au în vedere atunci când își aleg o facultate sunt:

• Să-i pasioneze domeniul ales (86,3%);
• Să aibă după absolvire o profesie care să le acorde un viitor sigur (81%);
• Să poată accesa burse de studiu (34.6%);
• Să existe cât mai multe locuri la buget (30%)

Foto: pixabay

„Protejăm Pământul. Protejăm Copilăria”
Educatie 19 August 2025, 11:09

„Protejăm Pământul. Protejăm Copilăria”

Muzeul Național Cotroceni, cu sprijinul PPC România, organizează în perioada 18-29 august 2025 programul de educație...

„Protejăm Pământul. Protejăm Copilăria”
Ministerul Educaţiei a pus în consultare calendarul privind examenul de definitivat din anul şcolar 2025 - 2026
Educatie 18 August 2025, 19:23

Ministerul Educaţiei a pus în consultare calendarul privind examenul de definitivat din anul şcolar 2025 - 2026

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică proiectul de ordin privind aprobarea calendarului de organizare şi...

Ministerul Educaţiei a pus în consultare calendarul privind examenul de definitivat din anul şcolar 2025 - 2026
Școala de vară la Muzeul de Artă Brașov se încheie cu o săptămână dedicată fotografiei
Educatie 18 August 2025, 11:28

Școala de vară la Muzeul de Artă Brașov se încheie cu o săptămână dedicată fotografiei

În contextul Zilei Internaționale a Fotografiei, sărbătorită anual pe 19 august, Școala de Vară la Muzeul de Artă Brașov va...

Școala de vară la Muzeul de Artă Brașov se încheie cu o săptămână dedicată fotografiei
Sindicaliştii din educaţie continuă să protesteze faţă de comasarea şcolilor
Educatie 16 August 2025, 20:57

Sindicaliştii din educaţie continuă să protesteze faţă de comasarea şcolilor

Sindicaliştii din educaţie continuă să protesteze faţă de comasarea şcolilor, însă două primării din Bistriţa Năsăud,...

Sindicaliştii din educaţie continuă să protesteze faţă de comasarea şcolilor
Începând cu anul şcolar viitor, Liceul Silvic din Năsăud va fi arondat Liceului Economic
Educatie 14 August 2025, 12:12

Începând cu anul şcolar viitor, Liceul Silvic din Năsăud va fi arondat Liceului Economic

Începând cu anul şcolar viitor, Liceul Silvic din Năsăud va fi arondat Liceului Economic, fiind una din cele 11 unităţi de...

Începând cu anul şcolar viitor, Liceul Silvic din Năsăud va fi arondat Liceului Economic
Bolojan - mesaj pentru profesori: Statul nu mai poate continua abordările pe care le-a avut
Educatie 14 August 2025, 08:26

Bolojan - mesaj pentru profesori: Statul nu mai poate continua abordările pe care le-a avut

Statul, în foarte multe domenii, nu mai poate continua abordările pe care le-a avut, a fost mesajul premierului Ilie Bolojan...

Bolojan - mesaj pentru profesori: Statul nu mai poate continua abordările pe care le-a avut
Mai multe unități școlare din Vrancea și Mureş vor fi comasate din anul școlar 2025-2026
Educatie 12 August 2025, 09:17

Mai multe unități școlare din Vrancea și Mureş vor fi comasate din anul școlar 2025-2026

Inspectoratul Școlar Județean Vrancea a anunțat, marți, că șase unități de învățământ preuniversitar de stat din județ vor fi...

Mai multe unități școlare din Vrancea și Mureş vor fi comasate din anul școlar 2025-2026
Ministerul Educației vrea reguli clare pentru combaterea extremismului în mediul școlar
Educatie 07 August 2025, 13:52

Ministerul Educației vrea reguli clare pentru combaterea extremismului în mediul școlar

Ministerul Educației a pus în consultare publică un nou proiect de act normativ care vizează prevenirea și sancționarea...

Ministerul Educației vrea reguli clare pentru combaterea extremismului în mediul școlar