Ministrul Educației vrea lecții mai concentrate și mai apropiate de realitate
Într-o declarație recentă, Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a făcut apel la cadrele didactice să își regândească stilul de predare, punând accent pe calitatea și relevanța informațiilor transmise, nu pe volumul lor.

Articol de Petruț Mazilu, 21 Mai 2025, 11:32
Acesta consideră că elementul cheie în învăţământul preuniversitar ţine de curriculum şi metodele de predare şi a susţinut că este mai bine ca profesorii să predea 'mai puţin, dar mai relevant, decât mai mult şi irelevant şi prost predat'.
'Cred că dincolo de a discuta structuri, câţi ani să fie gimnaziul, liceul, elementul cheie ţine de curriculum şi metodele de predare. Aici mesajul meu este că este mai bine mai puţin, dar mai relevant şi bine predat, decât mai mult şi irelevant şi prost predat. Acesta este spiritul în care am lucrat şi pentru planurile-cadru la nivel de liceu şi cred că aşa trebuie să gândim curriculum. Pentru mine elementul cheie în sistemul de evaluare ţine de (...) evaluările pe care le facem. Mă refer la evaluările standardizate la nivel naţional. Trebuie cu siguranţă să fie de calitate şi relevante în acelaşi timp', a afirmat ministrul, la o conferinţă de presă.
În opinia sa, sistemul actual de titularizare nu mai poate continua în această formă. David a afirmat că sistemul de titularizare propus seamănă cu ceea ce există şi în zona învăţământului superior şi în zona cercetării.
'Adică protejăm în acelaşi timp şi calitatea şi omul. Noi şi acum suntem evaluaţi în fiecare an în funcţie de cum ne realizăm activităţile din fişa postului. Poate nu suntem foarte conştienţi de lucrul ăsta, dar fiecare suntem evaluaţi instituţional în sistemul public', a spus ministrul.
El a precizat că nu se va da examen de titularizare la fiecare cinci ani.
'Când am propus o evaluare la cinci ani, nu m-am referit că dai încă o dată un examen de titularizare sau eşti încă o dată trecut într-un examen. Pe lângă evaluările anuale pe care le faci, propunerea pe care am avut-o în minte (...) este că la cinci ani evaluarea este mai sumativă. La cinci ani luăm feedbackul de la director, de la colegi, de la beneficiari. Vedem dacă ai atins standardele minimale. Dacă le-ai atins, e foarte bine. Dacă nu le-ai atins, nu te dă nimeni afară. Ai doi ani în care să intri în program de training de dezvoltare profesională, în programe remediale dacă vreţi pe componenta didactică şi dacă după cei doi ani nu atingi standardele minimale, atunci treci pe poziţia de pe nedeterminat pe determinat', a explicat Daniel David.