Ascultă Radio Antena Satelor Live

Proiectul EDU-CES - politici publice alternative pentru copiii cu deficiențe auditive și vizuale

C4C - Communication for Community, anunță desfășurarea proiectului „Acces la educație incluzivă de calitate pentru copiii CES cu deficiențe auditive și vizuale (EDU-CES)”.

05 August 2018, 07:49

Proiectul este destinat îmbunătățirii politicilor publice privind accesul la educație și calitatea serviciilor educaționale oferite copiilor cu deficiențe auditive și vizuale.

Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea accesului la educație pentru copiii CES cu deficiențe de tip auditiv și vizual, al creșterii calității procesului educațional adaptat nevoilor acestora, și al asigurării egalității de șanse și nediscriminării acestora în școală.

Proiectul își propune sa crească capacitatea organizațiilor neguvernamentale de a se implica în acțiuni de formulare și promovare de propuneri alternative la politicile publice inițiate de Guvern. EDU-CES va oferi un cadru de dezvoltare a unei rețele și a unor parteneriate între societatea civilă și factorii instituționali relevanți în vederea derulării de activități de advocacy.

Rezultatele așteptate ale proiectului EDU-CES sunt:

- 45 reprezentanți ai C4C și ai altor ONG-uri instruiți în domeniul elaborării și monitorizării politicilor publice și în activități de advocacy;
- O analiză privind accesibilitatea și calitatea serviciilor educaționale furnizate în România copiilor cu dizabilități de tip vizual și/sau auditiv;
- Un studiu comparativ privind politicile publice existente în statele europene;
- 4 propuneri de politici publice alternative elaborate și promovate;
- Rețeaua EDU-CES destinată promovării accesului la educație de calitate și fără bariere pentru copii cu cerințe educaționale speciale (având minim 100 organizații membre);
- 8 consultări regionale de elaborare a propunerilor de politici publice alternative organizate cu participarea reprezentanților ONG-urilor și ai instituțiilor competente;
- Un eveniment național de promovare a propunerilor de politici publice alternative organizat la nivel central cu participarea reprezentanților ONG-urilor și ale instituțiilor competente;
- 3 propuneri de politici publice alternative, acceptate la nivelul Ministerul Educației Naționale și/sau al Parlamentului.

În perioada următoare vom reveni cu informații despre înscrierea în rețeaua de suport și contăm pe cât mai mulți dintre cei direct interesați să participe la activitățile de consultare și promovare a politicilor publice propuse.

Info proiect:

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă. Valoarea totală a proiectului este de 693,255.50 lei, din care 679,390.39 lei reprezintă cofinanțarea asigurată de Uniunea Europeană, în timp ce finanțarea națională este în valoare de 13,865.11 lei. Proiectul a început în aprilie 2018 și se încheie în august 2019. Informații suplimentare despre proiect găsiți pe www.c4c.ro

Persoane de contact:
Mihaela CĂLIN – Manager de proiect; Email: mihaela.calin@c4c.ro; Tel: 0726 704 761
Natalia PORUBIN – Expert GT, consultare și promovare; Email: natalia.gata@c4c.ro; Tel: 0731 731 166.

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică metodologia privind organizarea claselor în regim simultan, începând cu viitorul an şcolar
Educatie 22 Noiembrie 2023, 13:24

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică metodologia privind organizarea claselor în regim simultan, începând cu viitorul an şcolar

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică metodologia privind organizarea claselor în regim simultan, începând cu...

Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică metodologia privind organizarea claselor în regim simultan, începând cu viitorul an şcolar
Școala Încrederii face apel la români pentru a contribui la siguranța copiilor în școli
Educatie 21 Noiembrie 2023, 11:59

Școala Încrederii face apel la români pentru a contribui la siguranța copiilor în școli

Peste 200 de copii, părinți și profesori, victime ale bullying-ului și violenței în școli, au avut curajul să vorbească...

Școala Încrederii face apel la români pentru a contribui la siguranța copiilor în școli
Ghid pentru părinți: echilibrarea vieții copiilor în contextul unui program prelungit la grădiniță sau școală
Educatie 18 Noiembrie 2023, 10:54

Ghid pentru părinți: echilibrarea vieții copiilor în contextul unui program prelungit la grădiniță sau școală

În societatea noastră în continuă schimbare și accelerare, programul aglomerat al părinților a devenit o realitate cu care...

Ghid pentru părinți: echilibrarea vieții copiilor în contextul unui program prelungit la grădiniță sau școală
Numărul de licee private din România a crescut de 5 ori în ultimii 14 ani
Educatie 18 Noiembrie 2023, 10:52

Numărul de licee private din România a crescut de 5 ori în ultimii 14 ani

Subfinanțarea sistemului de educație din România și reducerea graduală a numărului de locuri la liceele teoretice au dus,...

Numărul de licee private din România a crescut de 5 ori în ultimii 14 ani
Lansarea a trei programe de educație financiară pentru copii și adolescenți
Educatie 16 Noiembrie 2023, 10:48

Lansarea a trei programe de educație financiară pentru copii și adolescenți

Într-o lume în care economia joacă un rol central, cunoștințele financiare reprezintă cheia succesului individual și...

Lansarea a trei programe de educație financiară pentru copii și adolescenți
Zeci de unităţi de învăţământ închise şi clase desfiinţate pe motiv de abandon şcolar sau exmatriculări
Educatie 09 Noiembrie 2023, 11:07

Zeci de unităţi de învăţământ închise şi clase desfiinţate pe motiv de abandon şcolar sau exmatriculări

O analiză a Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Buzău arată că în ultimii trei ani au fost închise 38 de structuri...

Zeci de unităţi de învăţământ închise şi clase desfiinţate pe motiv de abandon şcolar sau exmatriculări
4% dintre profesorii din România folosesc inteligenţa artificială în procesul de predare sau evaluare
Educatie 08 Noiembrie 2023, 15:38

4% dintre profesorii din România folosesc inteligenţa artificială în procesul de predare sau evaluare

Doar 4% dintre profesorii din România folosesc instrumente ale inteligenţei artificiale în procesul de predare sau evaluare....

4% dintre profesorii din România folosesc inteligenţa artificială în procesul de predare sau evaluare
Ținuta vestimentară la școală. Ce prevede  noua lege a învățământului preuniversitar
Educatie 06 Noiembrie 2023, 15:42

Ținuta vestimentară la școală. Ce prevede noua lege a învățământului preuniversitar

Periodic, tema uniformei revine și de fiecare dată se reactualizează regretul că uniforma a fost desființată în decembrie...

Ținuta vestimentară la școală. Ce prevede noua lege a învățământului preuniversitar