Ascultă Radio Antena Satelor Live

Şcoala după pandemie: Cei mai mulţi elevi au nevoie de ajutor suplimentar la şcoală şi se simt extenuaţi

Cei mai mulţi elevi români fac meditaţii, au nevoie de ajutor suplimentar la şcoală şi se simt extenuaţi, iar 31% dintre copiii din învăţământul secundar inferior şi superior afirmă că au rămas în urmă cu materia şcolară, potrivit unui sondaj realizat de Organizaţia Salvaţi Copiii România.

Şcoala după pandemie: Cei mai mulţi elevi au nevoie de ajutor suplimentar la şcoală şi se simt extenuaţi

05 Aprilie 2022, 10:18

Cei mai mulţi elevi se simt extenuaţi şi copleşiţi şi consideră că în acest an şcolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt trişti, obosiţi sau că se simt singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate, mai dezvăluie studiul citat de Agerpres.

Aşa arată şcoala românească, la capătul a doi ani de restricţii, educaţie online şi criză sanitară, potrivit unui sondaj realizat de Organizaţia Salvaţi Copiii România.

'Suntem foarte obosiţi şi cantitatea mare de teme ne stresează şi mai mult. Cu online-ul nu înţelegeam mai nimic, iar testele sunt grele şi notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urmă cu materia şi nimic nu mai e ca altă dată. Înainte ştiam tot şi luam numai zece, dar din a VII-a am început să mă pierd pe drum. Simt că nu mai înţeleg nimic şi nici măcar nu mai pot învăţa cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseală. Avem programul supraîncărcat, intrăm de la 8 si avem 7 ore pe zi. Ne întoarcem de la scoală, iar majoritatea dintre noi au meditaţii aproximativ 2 ore.' (elev)

Aproape unul din doi copii (47%) afirmă că temele sunt mai grele comparativ cu anii precedenţi. Astfel, pentru 35% dintre respondenţi temele sunt mai grele, iar pentru 12% temele sunt mult mai grele. În cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizează o dificultate mai mare a temelor în comparaţie cu anii şcolari anteriori este semnificativ mai mare (53%).

Nu acelaşi fenomen este sesizat de liceeni, în condiţiile în care aproape 40% dintre ei afirmă că nivelul de dificultate a temelor nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuţi, iar 16% consideră că nivelul de dificultate a scăzut sau nu primesc deloc teme.

Raportat la auto-percepţia evoluţiei educaţionale, aproximativ 50% dintre elevi afirmă că au parcurs materia şcolară fără probleme, iar 31% că au rămas în urmă. Băieţii afirmă într-o măsură semnificativ mai ridicată comparativ cu fetele că au parcurs materia fără probleme (55% vs. 50%), iar elevii de gimnaziu sunt mai încrezători decât liceeni sub acest aspect (55% vs. 50%).

De asemenea, 51% dintre copii consideră că în acest an şcolar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditaţiilor, iar 9% din partea familiei (părinţi şi fraţi). Elevii din clasa a VIII-a afirmă într-o măsură semnificativ mai ridicată că au simţit nevoia să facă meditaţii, comparativ cu colegii lor din alte clase, iar fetele că ar fi avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă.

Jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a aleg un nivel de mijloc al scalei în ceea ce priveşte nivelul de pregătire pentru Evaluarea Naţională, neputând lua o decizie între bine şi slab pregătit, în timp ce 1 din 3 se consideră pregătit, iar aproape 2 din 10 se simt nepregătiţi.

Majoritatea copiilor (aprox.70%) alocă pregătirii temelor (în afara orelor de curs) între una şi trei ore zilnic, cu o valoare medie la nivel de eşantion de 2,8 ore. Elevii de clasa a VIII-a şi fetele tind să aloce semnificativ mai mult timp zilnic pentru această activitate (cu valori medii specifice de 3 ore/zi).

Aproape 60% dintre elevi afirmă că fac meditaţii la cel puţin o materie. În rândul celor care recurg la meditaţii, timpul mediu alocat săptămânal este de 2,6 ore. Timp semnificativ mai mult alocat meditaţiilor (medie ore pe săptămână) apare în cazul elevilor de gimnaziu (2,8 ore/săptămână), în special cei din clasa a VIII-a (cu o valoare medie specifică de 3,5 ore pe săptămână).

Pentru a evalua modul în care elevii se simt din punct de vedere emoţional în acest an şcolar, au fost folosite o serie de atribute, pozitive (vesel, în siguranţă, liniştit şi încrezător) sau negative (stresat, furios, speriat, trist, obosit, singur, plictisit), iar respondenţii au fost îndemnaţi să evalueze, pe o scală de la 1 la 10, măsura în care fiecare dintre aceste atribute li se aplică.

Cele mai mari scoruri (ca valoare medie, la nivelul întregului eşantion) se remarcă în cazul oboselii (nivel mediu de 7,7), al sentimentului de siguranţă (7,2) şi al stresului (6,6). Respondenţii de gen masculin obţin scoruri semnificativ mai ridicate la majoritatea atributelor pozitive, în timp ce cei de gen feminin la majoritatea celor negative. Altfel spus, fetele spun în măsură mai ridicată că sunt stresate, furioase, speriate, în timp ce băieţii că sunt veseli, liniştiţi sau încrezători. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt trişti, obosiţi sau că se simt singuri.

Sondajul a fost realizat online, cu eşantion neprobabilistic, bazat pe răspunsurile a 1.821 de elevi din învăţământul secundar inferior şi superior. Perioada de completare a chestionarului a fost luna februarie 2022.

Foto: World Vision Romania

Etichete : scoala pandemie
Hunedorenii pun în valoare educația românească: Doi elevi admiși la prestigioasa Universitate Harvard
Educatie 04 Aprilie 2024, 11:55

Hunedorenii pun în valoare educația românească: Doi elevi admiși la prestigioasa Universitate Harvard

Într-o demonstrație a excelenței educaționale din judeţul Hunedoara, doi elevi remarcabili au fost admisi la prestigioasa...

Hunedorenii pun în valoare educația românească: Doi elevi admiși la prestigioasa Universitate Harvard
Teste similare celor din şcolile de şoferi pentru pregătirea elevilor în perspectiva Bacalaureatului
Educatie 28 Martie 2024, 09:06

Teste similare celor din şcolile de şoferi pentru pregătirea elevilor în perspectiva Bacalaureatului

Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Buzău propune ca şcolile să afişeze pe site-urile proprii secţiuni de teste cu bareme...

Teste similare celor din şcolile de şoferi pentru pregătirea elevilor în perspectiva Bacalaureatului
Nu vor exista modificări la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat în acest an
Educatie 26 Martie 2024, 12:46

Nu vor exista modificări la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat în acest an

Ministrul Educației, Ligia Deca, a confirmat că examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat nu vor suferi modificări...

Nu vor exista modificări la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat în acest an
Ministerul Educaţiei a pus în consultare un proiect privind mobilitatea academică a studenţilor
Educatie 22 Martie 2024, 14:20

Ministerul Educaţiei a pus în consultare un proiect privind mobilitatea academică a studenţilor

Mobilitatea academică a studenţilor poate fi internă sau internaţională şi, după caz, definitivă sau temporară şi poate fi...

Ministerul Educaţiei a pus în consultare un proiect privind mobilitatea academică a studenţilor
Înscrierile în învățământul primar debutează pe 11 Aprilie
Educatie 20 Martie 2024, 16:36

Înscrierile în învățământul primar debutează pe 11 Aprilie

Cererile de înscriere în învăţământul primar se vor putea depune, în prima etapă, în perioada 11 aprilie - 14 mai, potrivit...

Înscrierile în învățământul primar debutează pe 11 Aprilie
Burse pentru tinerii pianişti talentaţi cu resurse financiare limitate
Educatie 15 Martie 2024, 09:54

Burse pentru tinerii pianişti talentaţi cu resurse financiare limitate

Burse pentru tinerii pianişti talentaţi, cu resurse financiare limitate. Le oferă Asociaţia MusicATempo, care anunţă o...

Burse pentru tinerii pianişti talentaţi cu resurse financiare limitate
Acces direct la liceu pentru elevii olimpici. Nu vor mai susţine Evaluarea Naţională
Educatie 08 Martie 2024, 17:13

Acces direct la liceu pentru elevii olimpici. Nu vor mai susţine Evaluarea Naţională

Elevii de clasa a VIII-a care au obţinut locurile I, II sau III la olimpiadele şcolare naţionale şi internaţionale se vor...

Acces direct la liceu pentru elevii olimpici. Nu vor mai susţine Evaluarea Naţională
Laborator de agrotehnică şi atelier de agroturism, înfiinţate la Liceul Danubius Corabia cu finanţare prin PNRR
Educatie 06 Martie 2024, 20:34

Laborator de agrotehnică şi atelier de agroturism, înfiinţate la Liceul Danubius Corabia cu finanţare prin PNRR

Un laborator de agrotehnică, un atelier de agroturism, o seră, precum şi alte facilităţi pentru îmbunătăţirea infrastructurii...

Laborator de agrotehnică şi atelier de agroturism, înfiinţate la Liceul Danubius Corabia cu finanţare prin PNRR