Ascultă Radio Antena Satelor Live

ANPC: Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi trage de timp să nu returneze banii consumatorilor

Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi tergiversează primirea procesului verbal privind amenda aplicată de ANPC şi privind obligaţia de a da consumatorilor banii înapoi, a afirmat, luni, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, într-o conferinţă de presă.

ANPC: Blue Air se pregăteşte să iasă din piaţă şi trage de timp să nu returneze banii consumatorilor

18 Iulie 2022, 13:48

'Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă ştii că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment', a spus Constantinescu, citat de Agerpres.

El a arătat că, din păcate, nu prea sunt şanse ca oamenii să-şi primească banii înapoi, atâta timp cât compania nu şi-a plătit nici măcar propriii angajaţi.

'Am primit mailuri de la angajaţi ai Blue Air care ne spun că nu şi-au mai primit banii de trei luni şi ne spun 'de unde să dea banii clienţilor dacă nici nouă nu ne dau', a susţinut preşedintele ANPC.

Acesta a precizat că tot ce conţine procesul verbal a fost discutat deja cu un reprezentant al companiei, la sediul ANPC.

'Între întocmirea procesului verbal şi stabilirea sancţiunii am avut o întâlnire cu un reprezentant al Blue Air, domnul Năstase, împreună cu comisarii ANPC care au întocmit documentul de control. Ne scotea puţin la tablă şi ne spunea că ar fi greşit să fie sancţionat Blue Air pentru că situaţia financiară este discutabilă. Am discutat punctual situaţia la noi la birou, inclusiv ce s-a întâmplat cu banii consumatorilor. Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional. El a admis că acesta este numărul consumatorilor vătămaţi', a arătat Constantinescu.

El a relatat că a propus inclusiv o variantă prin care sumele să fie transformate în acţiuni Blue Air, lucru neacceptat de către reprezentantul companiei.

'Aceasta ar fi fost doar o măsură dintr-un ansamblu mai mare de măsuri pentru rambursarea banilor. Dânsul pretindea că va rambursa 15.000 de euro pe zi, ceea ce ar fi însemnat că ar fi dat oamenilor banii înapoi în termen de 700 de zile. A propus o majorare la 20.000 de euro pe zi, care însemna 500 şi ceva de zile, lucru care, în opinia noastră, nu era o rezolvare pentru cei care îşi aşteaptă banii de un an şi jumătate', a adăugat responsabilul autorităţii.

Constantinescu a subliniat că nu a existat vreodată o discuţie privind o sumă pe care compania să o dea comisarilor ANPC, aşa cum se precizează într-un comunicat Blue Air, afirmaţii pe care preşedintele ANPC le consideră calomnioase.

'Reprezentantul Blue Air ne-a spus că compania este în derivă şi el şi-a pus gaj la bancă toate proprietăţile, iar atunci unul dintre colegii noştri i-a spus că poate renunţa la ceasul scump de la mână, aceasta a fost discuţia despre ceasuri. Acest domn se află în spatele mai multor societăţi comerciale satelitare, care aprovizionează cu alimente şi băutură Blue Air. Niciunul dintre cei prezenţi la acea întâlnire nu au adus în discuţie rotunjirea veniturilor comisarilor, s-au discutat doar soluţii corecte', a mai spus Constantinescu.

În acest timp, Blue Air continuă să pună pe piaţă curse pe care ulterior le anulează, deşi cele două părţi se puseseră de acord că vor fi doar curse pe care le pot efectua.

'În continuare suntem inundaţi de sesizări din partea oamenilor care sunt în poarta avionului, cu copii, cu bagaje. Ţineţi cont şi de faptul că doar 5% din cei afectaţi fac sesizări, restul nu. Am luat în calcul că, dacă nu vom lua aceste măsuri ferme, ne-am fi putut confrunta cu ieşirea din piaţă până la finalul anului a Blue Air. Eram siguri că vor găsi orice scuză pentru a gestiona o situaţie dificilă. Au primit de la stat un ajutor de 67 de milioane de euro în timpul pandemiei, nu este treaba noastră ce au făcut cu aceşti bani, există instituţii ale statului care să verifice acest lucru', a adăugat Constantinescu.

Săptămâna trecută, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a anunţat că a amendat Blue Air cu suma de 2 milioane de euro pentru anularea a peste 11.000 de zboruri în perioada 30 aprilie 2021 - 30 aprilie 2022, şi obligă compania să returneze clienţilor banii în maximum zece zile pentru toate zborurile anulate.

'În urma sesizărilor depuse de consumatori şi ca urmare a reacţiilor din media Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat, în cursul lunii iunie 2022, o acţiune de control la operatorul economic Blue Air Aviation SA. Mai exact, în perioada 30.04.2021 - 30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le 178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene, în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri', precizează ANPC.

Etichete : blue air
Sfaturi pentru siguranța și confortul animalelor de companie pe timp de caniculă
Utile 16 Iulie 2024, 10:43

Sfaturi pentru siguranța și confortul animalelor de companie pe timp de caniculă

Medicii veterinari recomandă hidratare şi hrană adecvată pentru câini în perioadele caniculare atunci când la nivelul solului...

Sfaturi pentru siguranța și confortul animalelor de companie pe timp de caniculă
Măsuri de protecție obligatorii pentru angajați în timpul caniculei
Utile 15 Iulie 2024, 12:21

Măsuri de protecție obligatorii pentru angajați în timpul caniculei

Angajatorii au obligaţia să asigure, în perioadele cu temperaturi extreme, o serie de măsuri minimale de protecţie a...

Măsuri de protecție obligatorii pentru angajați în timpul caniculei
Pașaportul simplu temporar nu mai poate fi obținut pentru scopuri turistice
Utile 03 Iulie 2024, 13:59

Pașaportul simplu temporar nu mai poate fi obținut pentru scopuri turistice

Eliberarea paşaportului simplu temporar se va realiza doar în situaţii obiective şi urgente, ce exclud cazurile în care...

Pașaportul simplu temporar nu mai poate fi obținut pentru scopuri turistice
CE: România trebuie să-şi îmbunătăţească performanţa faţă de ţintele şi obiectivele Deceniului Digital
Utile 02 Iulie 2024, 21:43

CE: România trebuie să-şi îmbunătăţească performanţa faţă de ţintele şi obiectivele Deceniului Digital

România trebuie să-şi îmbunătăţească performanţa faţă de ţintele şi obiectivele Deceniului Digital, pentru a stimula...

CE: România trebuie să-şi îmbunătăţească performanţa faţă de ţintele şi obiectivele Deceniului Digital
Prețurile RCA rămân plafonate. Guvernul a prelungit măsura
Utile 29 Iunie 2024, 14:17

Prețurile RCA rămân plafonate. Guvernul a prelungit măsura

Guvernul a aprobat prelungirea plafonării preţurilor poliţelor RCA, la propunerea Autorităţii de Supraveghere Financiară,...

Prețurile RCA rămân plafonate. Guvernul a prelungit măsura
Rovinieta pentru persoanele fizice este disponibilă pe ghișeul.ro, începând de joi
Utile 27 Iunie 2024, 16:09

Rovinieta pentru persoanele fizice este disponibilă pe ghișeul.ro, începând de joi

Persoanele fizice pot achiziţiona rovinieta începând de joi şi prin intermediul platformei Ghişeul.ro, informează Compania...

Rovinieta pentru persoanele fizice este disponibilă pe ghișeul.ro, începând de joi
Premieră în România: Restaurantele pot implementa aplicaţia 'Ospătar de la Distanţă' pentru a suplini lipsa de personal
Utile 25 Iunie 2024, 11:01

Premieră în România: Restaurantele pot implementa aplicaţia 'Ospătar de la Distanţă' pentru a suplini lipsa de personal

Restaurantele pot colabora cu ospătari la distanţă pentru a acoperi deficitul de personal, odată cu lansarea aplicaţiei...

Premieră în România: Restaurantele pot implementa aplicaţia 'Ospătar de la Distanţă' pentru a suplini lipsa de personal
Tarifele RCA ar putea fi plafonate până la 30 septembrie 2024
Utile 19 Iunie 2024, 16:19

Tarifele RCA ar putea fi plafonate până la 30 septembrie 2024

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) propune prelungirea plafonării tarifelor RCA până la 30 septembrie 2024 motivând...

Tarifele RCA ar putea fi plafonate până la 30 septembrie 2024