Consiliul şi Parlamentul European au stabilit textul final pentru regulamentul Euro 7
Consiliul şi Parlamentul European au stabilit textul final pentru regulamentul Euro 7 privind emisiile produse de motoarele cu combustie. Pentru prima dată, reglementările cuprind toate tipurile de vehicule din transportul rutier, de la automobile până la vehiculele de mare tonaj şi de la vehicule cu motor cu combustie internă până la cele electrice.

21 Decembrie 2023, 13:59
Monitorizarea particulelor se înăspreşte pentru toate tipurile de vehicule, pentru că va fi cuantificată poluarea pornind de la particulele cu dimensiuni mai mici de 10 nanomicroni în loc de 23, cum era cazul în legislaţia Euro 6. În cazul vehiculelor grele, limitele de poluare nu doar că se înăspresc, dar vor fi monitorizate şi alte tipuri de substanţe care nu apăreau în legislaţia Euro 6, cum ar fi protoxidul de azot. Pentru prima dată, apar condiţii şi pentru emisiile generate de frânare prin plăcuţele de frână sau cauciucuri. Pentru maşinile şi dubiţele electrice vorbim de o limită de 3mg/km, iar pentru vehiculele electrice mai grele avem 5mg/km. Pentru vehiculele cu motoare termice vorbim de limite între 7 şi 11 miligrame, în funcţie de tonaj. O altă condiţionalitate vizează durata de viaţă a bateriilor vehiculelor electrice, în condiţiile în care producerea şi reciclarea acestor baterii este un proces costisitor şi cu amprentă mare de carbon. Avem 200.000km sau 10 ani de funcţionare pentru maşinile şi dubiţele electrice. Regulamentul va fi aplicabil de la date diferite, în funcţie de vehicul şi avem între 30 şi 60 de luni, raportat la data intrării în vigoare a reglementărilor.
RADOR