Executivul a aprobat sistemul de management al datelor personale
La şedinţa de ieri, Executivul a aprobat sistemul de management al datelor personale ale cetăţenilor ce vor fi stocate în viitoarele centre de date guvernamentale.
02 Februarie 2023, 12:41
Au fost stabilite politici de securitate care să garanteze că nimeni neautorizat nu va avea acces la datele personale ale românilor. Ministrul digitalizării, Sebastian Burduja, a explicat că oamenii vor fi notificaţi oridecâte ori o instituţie are nevoie de datele lor. Un instrument necesar pentru accesarea în format electronic a diferitelor servicii este şi noua carte de identitate care, până la finalul acestui an, va putea fi eliberată la nivel naţional. Din această vară, eliberarea de cărţi de identitate electronice va fi extinsă mai întâi la Capitală şi apoi la nivel naţional, iar primele 5 000 000 de cărţi vor fi suportate din fondurile PNRR alocate în acest sens, a explicat chestorul de poliţie Cătălin Giulescu. Potrivit acestuia, un alt obiectiv l-a reprezentat simplificarea procedurilor.
Cătălin Giulescu: „Atât cartea electronică de identitate, cât şi cartea de identitate simplă vor fi emise într-un format, este vorba de formatul actualului permis de conducere sau al cardului bancar, deci e vorba de o dimensiune redusă a documentului. Elementele de securitate cuprinse în aceste două documente sunt adecvate erei tehnologice în care trăim, astfel încât vor fi eliminate actuale riscuri de securitate pe care, trebuie să recunoaştem, actualele documente pe care le avem în circulaţie, le prezintă.”
Iar părinţii vor putea solicita, totodată, eliberarea de cărţi de identitate pentru minori. În plus cetăţenii pot opta, ca şi până acum, a mai spus chestorul, între cartea electronică de identitate şi cartea de identitate simplă, adică cea fără suport electronic de stocare, în funcţie de interesele sau credinţa fiecăruia.
RADOR