Lipsa motivaţiei, oboseala şi stările emoţionale fluctuante, principalele provocări cu care se confruntă tinerii
Lipsa motivaţiei (64%), oboseala (50%) şi stările emoţionale fluctuante (46%) sunt principalele provocări cu care se confruntă tinerii într-o perioadă dominată de instabilitate, arată studiul naţional Insights PulseZ, care surprinde starea Generaţiei Z în 2022.
06 Octombrie 2022, 14:14
Peste jumătate dintre respondenţi simt nevoia de educaţie financiară şi organizare personală, gestionare a emoţiilor şi de dezvoltare a abilităţilor sociale. În comparaţie cu băieţii, fetele sunt sensibil mai mult afectate de provocări precum lipsa motivaţiei (68% vs 58% băieţii), oboseala (55% vs 45%), stările emoţionale fluctuante (53% vs 37%) şi anxietatea (50% vs 35%), se menţionează în studiul citat, aflat la cea de-a treia ediţie.
De asemenea, 68% dintre tineri îşi doresc să aibă mai multă încredere în sine, iar 60% dintre ei îşi doresc să îşi poată gestiona mai bine timpul. Acestea sunt principalele două dorinţe ale tinerilor, însă pe lângă acestea un nou trend emergent în rândul tinerilor de 16-18 ani este de a deveni cunoscuţi precum o celebritate.
Pentru a-şi susţine dorinţele şi scopurile în viaţă tendinţele în modul de învăţare diferă în funcţie de vârsta respondenţilor. 37% din tinerii din grupa de vârstă 16-18 ani preferă să înveţe mai mult într-un sistem formal (la şcoală, ore de curs private şi biblioteci publice), în timp ce jumătate dintre tinerii de 22-24 de ani aleg în egală măsură atât sistemul formal, cât şi cel non-formal (în format online, pe platforme precum Google, Wiki, Youtube, Tik Tok, podcasturi şi alte tipuri de surse).
În medie tinerii ar aloca circa 3 ore pe zi studiului, liderii grupelor de vârstă fiind cei de 19-21 de ani cu 2,93 ore pe zi.
Potrivi studiului citat, Youtube este cea mai menţionată platformă, având o medie zilnică de 2,3 ore, urmată de Instagram (2,3 ore), Facebook/ Messenger şi TikTok (1,6 ore).
Studiul mai arată că băieţii folosesc Youtube şi Discord semnificativ mai mult decât fetele, în timp ce fetele petrec mai multe ore pe TikTok, în comparaţie cu băieţii. De asemenea, se observă că utilizarea WhatsApp creşte o dată cu vârsta, asemenea emailului.
În ceea ce priveşte aplicaţiile bancare, cele mai populare moduri de transfer bancar în rândul tinerilor sunt de transfer direct prin aplicaţia băncii către clienţii aceleiaşi bănci (49%), urmate de Revolut (40%) şi de transfer prin IBAN (36%). Grupa de vârstă 22-24 de ani este cea care efectuează cele mai multe tranzacţii, iar 36% din tinerii de 16-18 ani nu transferă bani de obicei, ca o concluzie fiind că astfel de nevoi apar odată cu vârsta majoratului.
Foto: pixabay