Majoritatea românilor alocată mâncării cea mai mare parte a bugetului de Crăciun
Entuziasmul unor sărbători de iarnă fără restricţiile impuse de pandemie este umbrit de costul ridicat al produselor alimentare, dar şi al utilităţilor, care afectează bugetul alocat de români acestei perioade.
21 Decembrie 2022, 12:37
Românii se pregătesc pentru mese de sărbători în familie şi îşi doresc să primească de la Moş Crăciun haine, sunt câteva dintre concluziile celui mai recent studiu Reveal Marketing Research, efectuat pe un eşantion reprezentativ.
Potrivit cercetării, jumătate dintre români se pregătesc să îşi petreacă sărbătorile acasă, iar nouă din 10 spun că vor fi în familie.
Doar 9% vor alege un sejur, fie în ţară, fie în străinătate, iar pentru marea majoritate a oamenilor, cea mai mare parte a bugetului de Crăciun merge către mâncare. 34% din buget este alocat cadourilor şi 17% decoraţiunilor.
Suma medie ce va fi cheltuită anul acesta este de 1.350 de lei, cu doar 45 de lei mai mult ca anul trecut, însă, ţinând cont de nivelul actual al inflaţiei de peste 15%, reiese că anul acesta românii vor face practic un Crăciun în stil economic.
Banii alocaţi mâncării sunt direct proporţionali cu vârsta, iar cei pentru cadouri invers. Persoanele de peste 55 de ani vor aloca mai mult de jumătate din bani produselor de pus pe masă şi doar 31% cadourilor. În privinţa cumpărăturilor, comerţul online a pierdut din avântul câştigat în perioada de restricţii.
75% dintre respondenţi declară că vor face cumpărăturile în magazinele fizice. La întrebările legate de daruri, 40% dintre români au spus că nu contează ce primesc, în scădere faţă de anul trecut, când procentul era de 50%.
Hainele sunt cele mai dorite cadouri, iar pe locul doi se află parfumurile, urmate de bijuteri.
Foto: pixabay