PE a adoptat directiva privind dreptul la reparație pentru produsele ieșite din garanție
Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile și încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor.
Articol de Antena Satelor, 26 Aprilie 2024, 15:21
Conform acestor norme producătorul va avea obligația să repare produsul la un preț rezonabil, într-un termen rezonabil după perioada de garanție legală.
Consumatorii vor avea acces la piese de schimb, ustensile și informații despre cum pot fi reparate produsele.
Consumatorii vor fi încurajați să opteze pentru reparare, prin stimulente ca vouchere și fonduri pentru reparații.
Platforme online vor ajuta consumatorii să găsească ateliere locale de reparații și magazine care comercializează produse recondiționate.
Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale.
Sorin Mierlea, presedinte Info Cons, spune lista categoriilor de produse va fi extinsă în timp.
"Lista va fi extinsă, spre exemplu cu mașini, că sunt electrice, sau mașinile cu combustie internă, după perioada de garanție trebuie să avem ateliere ale producătorului, cu expertiza producătorului, cu piese de schimb de originale. Să putem avea un produs care să dăinuie mai mult, un produs care să fie utilizat la parametri corect, care să consume combustibil sau curent la un preț sustenabil. Până la urmă, acest consumerism exagerat, nu aduce decât un impact de mediu și un impact pe zona de bugetare a fiecărui cetățean extrem de gravă", a decalarat pentru Radio Antena Satelor, Sorin Mierlea, presedinte Info Cons.
După ce expiră perioada de garanție, producătorii vor avea în continuare obligația să repare produsele comune de uz casnic, care pot fi reparate din punct de vedere tehnic conform legislației Uniunii.
În această categorie intră mașinile de spălat, aspiratoarele și chiar telefoanele mobile.