Peste 10 milioane de apeluri la 112 în 2021. Aproape 60% au fost urgenţe reale
Operatorii Serviciului de Telecomunicaţii Speciale 112 au preluat, în anul 2021, 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe faţă de anul precedent, iar dintre acestea aproape 60% au fost urgenţe reale.
11 Februarie 2022, 09:31
Dacă în anii 2004 - 2005, non-urgenţele reprezentau peste 90% din totalul apelurilor, numărul acestora a scăzut anul trecut până la 40,73%.
În 2021, operatorii STS 112 au preluat 10.337.426 de apeluri, cu 102.831 mai multe faţă de anul precedent. Dintre acestea, 6.127.023 (aproape 60%) au fost urgenţe reale, pentru care a fost necesară intervenţia agenţiilor specializate: Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont.
Diferenţa, de peste 4,2 milioane, o reprezintă apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii, farse şi un procent redus de apeluri injurioase.
Apelurile recepţionate în cele 12 luni ale lui 2021 au fost transferate către agenţiile de intervenţie, astfel: Ambulanţă - 51,23%, Poliţie - 22,60%, ISU-SMURD - 19,03%, Jandarmerie - 4,44%, alte agenţii - 2,69%.
Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri urgente raportat la numărul total sunt Cluj - 70,62%, Timiş - 69,94% şi Bucureşti-Ilfov - 68,20%.
Judeţele cu cel mai ridicat procent de apeluri non-urgente, raportat la numărul total sunt Gorj - 62,41%, Mureş - 58,64% şi Covasna - 56,42%.
Operatorii STS au preluat cele mai multe apeluri în data de 18 octombrie 2021 - 57.797, iar dintre acestea 11.272 au fost referitoare la COVID-19, conform Agerpres.
Foto: pixabay