Cercetătorii descoperă ouă de dinozaur cu o vechime de 80 de milioane de ani

Un grup de cercetători a descoperit în provincia Jiangxi din centrul Chinei cuiburi fosilizate cu ouă de dinozaur datând din perioada cretacicului târziu, în urmă cu 80 de milioane de ani, au informat media de stat, citate de agenţia EFE.

Ouăle sunt 'aproape rotunde şi bine conservate', a scris cotidianul Global Times, subliniind totodată importanţa descoperirii pentru cercetarea acelei perioade preistorice.

În roca în care au fost descoperite rămăşiţele fosilizate au fost găsite, de asemenea, urme de la alte şapte ouă care s-au aflat acolo însă au căzut de-a lungul timpului, au precizat experţii responsabili de acest studiu.

După ce au analizat ouăle, oamenii de ştiinţă au stabilit că acestea sunt fosile din genul Coralloidoolithus aparţinând familiei Stalicoolithidae, din care au mai fost găsite specimene în provinciile chineze Zhejiang (est) şi Henan (centru).

Deocamdată nu a fost determinată specia de dinozaur căreia îi aparţin ouăle.

China este ţara cu cele mai importante descoperiri de ouă de dinozaur fosilizate din lume, notează EFE.

Oraşul Heyuan, din provincia sudică Canton, deţine recordul mondial pentru descoperiri de ouă de dinozaur, cu aproape 17.000 de specimene găsite pe teritoriul său începând din anul 1996.

Foto: pixabay