-

Pandemia a adus schimbări în comportamentul de consum al românilor

56% dintre consumatori afirmă că nu vor reveni la obiceiurile anterioare, potrivit unui studiu realizat de o companie de profil.

'Pandemia a adus schimbări permanente în comportamentul de consum al clienţilor. Spre exemplu, românii s-au îndreptat cu precădere spre canalele digitale pentru a-şi face cumpărăturile, 56% dintre aceştia afirmând că nu vor reveni la obiceiurile anterioare. Doar 29% declară că se vor întoarce la 'vechiul normal', iar circa 34% spun că vor folosi chiar mai multe aplicaţii digitale decât utilizează în prezent. Rezultatele studiului au fost prezentate în cadrul evenimentului online Reimagine Marketing, organizat de SAS astăzi 17 iunie', se arată într-un studiu, citat de Agerpres.

Pentru a obţine o experienţă cât mai personalizată, clienţii sunt acum mai dispuşi să furnizeze date cu caracter personal companiilor. O treime (33%) dintre aceştia s-au declarat mai deschişi în acest sens, faţă de 20% care spun că sunt mai puţin dispuşi să facă acest lucru, cei dintâi specificând că ar dori în schimb o experienţă îmbunătăţită.

Cu toate acestea, companiile trebuie să ia în considerare şi faptul că, în timpul pandemiei, clienţii au devenit mai conştienţi de pericolul fraudelor. Aproape 70% sunt fie mai vigileţi când vine vorba de fraudă, fie au experimentat-o personal. Dintre aceştia, 16% au observat o creştere a mesajelor de tip fraudă.

Aproape jumătate (47%) dintre clienţi au susţinut că ar renunţa la un brand după doar una sau două experienţe neplăcute.

Clienţii din România sunt mai permisivi (37%), înregistrând cel mai mic procent din regiune. Totodată, 81% dintre cumpărători consideră că segmentul customer experience s-a îmbunătăţit de la începutul pandemiei, însă 56% şi-au schimbat, totuşi, furnizorii în timpul pandemiei.

Potrivit sondajului, preţurile mici şi reducerile speciale nu vor fi suficiente pentru a împiedica clienţii să schimbe brandul. În timp ce 23% dintre oameni au schimbat furnizorii pentru preţuri mai mici şi reduceri mai mari, 20% au trecut la un furnizor care oferă o experienţă online mai simplă şi mai facilă.

De asemenea, 16% şi-au schimbat furnizorul pentru a beneficia de opţiuni de livrare mai rapide sau mai convenabile, iar alţi 13% din cauza unei experienţe negative cu brandul.

 

Articole înrudite

  • Pandemia a schimbat preferințele de consum ale românilor

    Pandemia de coronavirus a schimbat preferințele consumatorilor români. Aceștia au devenit mai atenți la calitate și prețuri, s-au îndreptat spre cumpărăturile online și spre produsele autohtone, arată studiul EY România "Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19".

  • Una din 10 gospodării are cheltuieli mai mari decât veniturile

    Criza coronavirus și blocajul în case a surprins mai mult de o treime (35%) din români fără bani puși deoparte, această pondere fiind cea mai ridicată din țările membre UE, arată un raport recent al grupului financiar ING.

  • Românul cheltuiește 86 de lei din suta câștigată

    Gospodăriile din România au avut, în ultimul trimestru al anului trecut, un venit total mediu lunar, în termeni nominali, de 4.999 de lei, iar cheltuielile populației au înregistrat o medie de 4.300 de lei lunar pe gospodărie, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

  • Românii alocă mulţi bani pentru combustibili şi mai puţini pentru mâncare

    Acest comportament de consum este astăzi radical diferit faţă de cel din anul crizei (2009), când cheltuielile pentru mâncare erau mult mai mari, în timp ce pentru carburanţi erau mai mici.

  • Românii au cheltuit pentru alimente şi băuturi răcoritoare cel mai mult din UE

    Românii au cheltuit pentru alimente şi băuturi racoritoare cel mai mult din Uniunea Europeana, aproape 28% sută din totalul banilor alocaţi pentru consum în 2018.

    Potrivit biroului european de statistică, Eurostat, media în Uniune a depăşit cu puţin 12 procente.

    Cheltuieli mari cu mâncarea au avut şi lituanienii, aproape 21%, şi estonienii, 20 de procente.

    Ponderi de sub 10% din totalul cheltuielilor de consum ale gospodariilor au fost înregistrate doar în patru state membre: Marea Britanie, Irlanda, Luxembourg şi Austria.

    În total, în 2018, gospodariile din Uniunea Europeana au cheltuit pentru alimente şi băuturi racoritoare peste 1.047 de miliarde de euro, echivalentul a aproape 7% din PIB-ul Uniunii.

    Sursa: rador

    Foto: pixabay.com