-

Principalele preocupări ale consumatorilor din România sunt legate de siguranţa alimentară şi preţuri

Siguranţa alimentară este principalul factor care influenţează alegerile consumatorilor din România, atunci când aceştia se află în faţa rafturilor din magazine, informează Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA).

Astfel, 59% dintre români (46% dintre cetăţenii UE) declară că se ghidează în achiziţionarea alimentelor după gradul de siguranţă al acestora. Pe locul doi se află preţul (48% dintre români vs 54% dintre cetăţenii UE), în timp ce gustul reprezintă doar al treilea criteriu în alegerea alimentelor (43% dintre români vs. 51% dintre cetăţenii UE).

'Şi mai mare este procentul atunci când vorbim despre conştientizarea importanţei siguranţei alimentare. 71% dintre români (70% dintre cetăţenii UE) s-au declarat preocupaţi de acest subiect. Cei mai mulţi au auzit despre aditivii din alimente sau băuturi (49% dintre români vs 70% dintre cetăţenii UE), despre toxiinfecţiile alimentare cauzate de contaminarea cu bacterii, virusuri sau paraziţi (49% dintre români vs 57% dintre cetăţenii UE) şi despre reziduuri de pesticide din alimente (47% dintre români vs 65% dintre cetăţenii UE), acestea fiind la egalitatea cu bolile animalelor (47% dintre români vs 60% dintre cetăţenii UE)', menţionează ANSVSA.

Aproximativ 6 din 10 (63% dintre români vs 61% dintre cetăţenii UE) indică televiziunea ca fiind principala sursă de informaţii despre riscurile alimentare, urmată de familie, prieteni, vecini sau colegi (50% dintre români vs 44% dintre cetăţenii UE) şi internet (27% dintre români vs 37% dintre cetăţenii UE).

Totodată, mai mult de 8 din 10 respondenţi au încredere în medici (81% dintre români vs 89% dintre cetăţenii UE), universităţi/oameni de ştiinţă finanţaţi din fonduri publice (77% dintre români vs 82% dintre cetăţenii UE) şi fermieri şi producători primari (76% dintre români vs 74% dintre cetăţenii UE) pentru informaţii cu privire la riscurile alimentare.

'O minoritate dintre consumatori nu şi-ar schimba comportamentul în cazul unei alerte alimentare (18% dintre români vs 21% dintre cetăţenii UE). Printre acestea, principalele motive invocate sunt: pregătirea alimentelor în modalitate recomandată (34% dintre români vs 45% dintre cetăţenii UE) şi convingerea că toate alimentele implică un anumit număr de riscuri şi sunt imposibil de evitat toate (22% dintre români vs 25% dintre cetăţenii UE)', se mai precizează în comunicat.

Informaţiile au fost relevate în urma unui sondaj Eurobarometru realizat de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor, în perioada martie-aprilie 2022.

Realizat pe baza interviurilor cu 1.000 de români (27.000 de persoane din UE), cercetarea prezintă o imagine a modului în care europenii aleg alimentele, conştientizează şi sunt preocupaţi de siguranţa alimentară şi în cine au încredere pentru informaţii despre problemele legate de siguranţa alimentară.

Foto: pixabay

Articole înrudite

Save
Cookies - preferințele utilizatorului
Folosim cookie-uri pentru a vă asigura că veți obține cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Dacă refuzați utilizarea cookie-urilor, este posibil ca acest site să nu funcționeze conform așteptărilor.
Accept
Nu accept
Află mai multe
Functional
Instrumente utilizate pentru a vă oferi mai multe funcții atunci când navigați pe site, acestea pot include partajarea socială.
PHP.net
Accept
Nu accept
Marketing
Set de tehnici care au ca obiect strategia comercială și în special studiul pieței.
Facebook
Accept
Nu accept
Vot
Vot
Accept
Nu accept