Ascultă Radio Antena Satelor Live

Lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează, după finalizarea lotului 5

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat miercuri că lotul 5 al Autostrăzii Sibiu–Pitești va fi finalizat în cursul zilei de astăzi, marcând un pas important în conectarea regiunilor Muntenia și Transilvania prin infrastructură rutieră modernă.

Lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești avansează, după finalizarea lotului 5
Foto: Pixabay

Articol de Petruț Mazilu, 11 Iunie 2025, 11:23

Conform ministrului, odată cu deschiderea ultimului sector, de 14,57 kilometri, al acestei secţiuni, între Nodurile rutiere Băiculeşti şi Curtea de Argeş va fi posibilă circulaţia pe autostradă până la Bucureşti (pe o distanţă de aproximativ 140 de kilometri).

'De fapt, astăzi, după-masă la ora 15:00 vom avea finalizat acest lot 5. Un lot care, alături de lotul 1, finalizat în urmă cu 2 ani, ne duce mai aproape de ceea ce ne dorim cu toţii de 30 de ani. Şi anume să avem acest tronson de autostradă între Sibiu şi Piteşti finalizat. Eu vreau să-i felicit pe constructori, au terminat cu 2 luni jumate, 3 luni mai repede decât termenul prevăzut în contract. Asta este un lucru bun. Asta le dă motivaţie să meargă pe lotul 3, pentru că tot ei construiesc şi lotul 3, să meargă cu toate forţele acolo', a declarat Grindeanu.

El s-a referit şi la stadiul lucrărilor de pe celelalte loturi ale autostrăzii.

'Au început şi pe lotul 3 şi ne fac optimişti că ceea ce ne doream ca termene vor fi realizate şi pe loturile 2, 3 şi 4. În paranteză fie spus, lotul 4 în acest moment este cel mai aproape din cele rămase pentru a fi dat în circulaţie, este cel care e în continuare de aici de la Curtea de Argeş până la Tigveni. Astăzi, când vorbim, progresul este de 73-74%, cu tunelele, aşa cum ştiţi, perforate. În continuare există front de lucru pe zona tunelelor, dar undeva în primăvara anului viitor, cred, dacă se va continua ritmul de lucru de acum, se va putea circula până la Tigveni. Deci va putea fi dat în circulaţie şi acel tronson, rămânând cele două tronsoane dificile, pentru anii 2027-2028', a precizat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a mai spus că, dacă se va continua ritmul din ultimii trei ani, are speranţa că 'într-un orizont de timp de 4 ani, vom ajunge la această reţea decentă de autostrăzi şi drumuri expres în România'.

Autostrada Sibiu - Piteşti (122,11 kilometri) face parte din Coridorul 4 Paneuropean (Rin-Dunăre) şi este, în prezent, una dintre cele mai importante investiţii în infrastructura rutieră din România. Această autostradă (tronson al Autostrăzii A1), construită prin fonduri europene, este prima care va traversa Munţii Carpaţi şi va asigura pe teritoriul României conexiunea pe axa Est-Vest (Constanţa-Nădlac).

În prezent, se află în construcţie încă trei secţiuni ale acestei autostrăzi, între Curtea de Argeş şi Boiţa, care au o lungime însumată de 78,8 kilometri.

Măsurile de siguranță pentru comunitățile din avalul barajului Vidraru sunt aproape gata
Dezvoltare rurală 26 Septembrie 2025, 14:38

Măsurile de siguranță pentru comunitățile din avalul barajului Vidraru sunt aproape gata

Eforturile de modernizare a infrastructurii hidrotehnice se apropie de sfârșit, oferind o protecție sporită așezărilor din...

Măsurile de siguranță pentru comunitățile din avalul barajului Vidraru sunt aproape gata
Autostrada Moldovei are peste o treime din tronsonul Bacău Pașcani realizat
Dezvoltare rurală 26 Septembrie 2025, 12:54

Autostrada Moldovei are peste o treime din tronsonul Bacău Pașcani realizat

Proiectul autostrăzii Moldovei face pași importanți pe sectorul Bacău Pașcani, în lungime de aproape 80 de kilometri.

Autostrada Moldovei are peste o treime din tronsonul Bacău Pașcani realizat
Construcția podului rutier care leagă România de Ucraina, aproape finalizată
Dezvoltare rurală 03 Septembrie 2025, 11:51

Construcția podului rutier care leagă România de Ucraina, aproape finalizată

Lucrările la podul rutier de mare capacitate din municipiul Sighetu Marmației, județul Maramureș, avansează rapid, fiind...

Construcția podului rutier care leagă România de Ucraina, aproape finalizată
Apă și canalizare în mediul rural: România rămâne în urmă
Dezvoltare rurală 26 August 2025, 14:12

Apă și canalizare în mediul rural: România rămâne în urmă

România înregistrează cea mai mică rată de racordare la rețelele de apă și canalizare dintre țările Uniunii Europene. Dacă...

Apă și canalizare în mediul rural: România rămâne în urmă
România, codașă la racordarea gospodăriilor din mediul rural la apă și canalizare
Dezvoltare rurală 25 August 2025, 17:35

România, codașă la racordarea gospodăriilor din mediul rural la apă și canalizare

România are cele mai scăzute rate de racordare la sistemele de apă și canalizare din Uniunea Europeană. Dacă media europeană...

România, codașă la racordarea gospodăriilor din mediul rural la apă și canalizare
Matca, prima comună din România cu un proiect complet finalizat prin Dezvoltare Durabilă
Dezvoltare rurală 01 August 2025, 15:12

Matca, prima comună din România cu un proiect complet finalizat prin Dezvoltare Durabilă

Comuna Matca, una dintre cele mai importante zone legumicole din România, este de acum și un exemplu de bune practici în...

Matca, prima comună din România cu un proiect complet finalizat prin Dezvoltare Durabilă
Stadiul lucrărilor de reparaţii la podul peste râul Teleajen, DN1A, în zona localităţii Blejoi
Dezvoltare rurală 01 Iulie 2025, 16:25

Stadiul lucrărilor de reparaţii la podul peste râul Teleajen, DN1A, în zona localităţii Blejoi

Având în vedere sesizările primite de la cetăţeni, interesul mass-media cu privire la acest subiect, precum şi faptul că...

Stadiul lucrărilor de reparaţii la podul peste râul Teleajen, DN1A, în zona localităţii Blejoi
Dezvoltare rurală 12 Iunie 2025, 10:13

Zaghen sau cum renaşte o zonă umedă din lunca Dunării cu ajutorul fondurilor europene

La marginea oraşului Tulcea, în lunca inundabilă a Dunării, natura şi-a recăpătat drepturile pe un teren care, în urmă cu...

Zaghen sau cum renaşte o zonă umedă din lunca Dunării cu ajutorul fondurilor europene