Coduri QR false, lipite pe panourile de plată din mai multe parcări publice
Compania Municipală Parking Bucureşti S.A. a descoperit mai multe cazuri de panouri de plată din parcările publice care au fost modificate prin înlocuirea codurilor QR oficiale cu unele false, datele bancare ale clientului fiind colectate fără acordul acestuia.

Articol de Petruț Mazilu, 25 Iulie 2025, 14:31
Astfel de cazuri au fost identificate în următoarele parcări: CEC - Judecătorie (două panouri afectate); Eforie (un panou afectat); Brezoianu (trei panouri afectate) şi Ion Câmpineanu (un panou afectat), potrivit Companiei Municipale Parking Bucureşti S.A., citate de Agerpres.
Compania le solicită autorităţilor responsabile efectuarea unei anchete pentru sancţionarea celor responsabili şi recomandă utilizarea 'cu prudenţă' a metodei de plată prin QR cod sau limitarea utilizării acestei metode timp de 72 de ore.
'În urma inspecţiilor de rutină desfăşurate în parcajele publice administrate de Compania Municipală Parking Bucureşti S.A., au fost identificate indicii clare ale unei activităţi cu potenţial infracţional, care afectează atât interesele legitime ale cetăţenilor, cât şi pe cele ale administraţiei publice locale', se arată în comunicatul citat.
Angajaţii Companiei Parking au constatat că panourile informative destinate efectuării plăţii prin cod QR au fost modificate prin aplicarea unui autocolant (sticker) cu un cod QR de culoare diferită faţă de cel original (bej în loc de alb).
'Accesarea codului QR de pe stickerul aplicat conduce utilizatorul către o pagină web falsificată, concepută să reproducă interfaţa oficială a operatorului de parcări publice. Odată accesat acest link fraudulos, utilizatorului i se solicită datele cardului bancar (numărul cardului, data expirării şi codul CVC). După introducerea acestor date şi apăsarea comenzii 'Plăteşte', plata nu este procesată, iar procedura de achitare nu continuă. De fapt, în această etapă, datele bancare ale clientului sunt colectate fără acordul acestuia, existând riscul real de compromitere a informaţiilor personale şi de utilizare frauduloasă a fondurilor din conturile bancare. În acelaşi timp, utilizatorul nu achită contravaloarea parcării, fiind astfel expus riscului de sancţionare contravenţională pentru neplata serviciului', a explicat compania municipală.
Potrivit sursei citate, având în vedere gravitatea situaţiei şi implicaţiile directe asupra siguranţei cetăţenilor şi a veniturilor publice, compania a solicitat demararea de urgenţă a unei anchete cu sprijinul organelor competente, în vederea identificării şi sancţionării persoanelor responsabile pentru aceste acţiuni frauduloase.