Ascultă Radio Antena Satelor Live

Peste 75% dintre furnizorii de energie din România încalcã reglementãrile ANRE

Peste 75% dintre furnizorii din România încalcã obligația impusã de Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei de a transmite o ofertã de preț la cererea unui consumator.

24 Octombrie 2018, 18:13

După cum se aratã într-un comunicat al Asociației Consumatorilor și Micilor Producãtori de Energie,reprezentanții asociației relateazã propria experiențã în încercarea de a-și alege o companie pentru a semna un contract de furnizare a energiei pe piața concurențialã.
Acesta este, practic, traseul pe care trebuie sã-l parcurgã orice consumator de energie pe piața de electricitate, care, de la 1 ianuarie 2018, este total liberalizatã.
Astfel, Asociația Consumatorilor și Micilor Producãtori de Energie a identificat pe site-ul ANRE un numãr de 168 de firme românești care dețin licențã de furnizare a electricitãții.
Din cercetarea asociației de consumatori și mici producãtori, a reieșit cã 25% dintre ele nu au paginã web funcționalã, ceea ce contravine reglementãrilor ANRE.
Totodatã, din cei 75% care aveau o paginã de internet, 3% nu au un numãr de telefon, 12% nu au adresã de mail, 80% nu au telverde, iar 57% nu au ofertã de preț publicatã. Practic, doar 8% dintre ei, adicã 15 firme, au datele complete pe site.
”Dupã cum se poate vedea, cele 15 firme care par interesate de furnizarea energiei electrice cãtre consumatori, reprezintã doar 8,93% din cele 168 de firme românești care au licențã de furnizare valabilã, acordatã de A.N.R.E. Situația aceasta poate fi numitã 'concurențã de piațã'? Ridicolul situației este dat de faptul cã, având obligația de a prezenta public o ofertã de preț standard pentru cele trei tipuri de consumatori, din cei 15 furnizori concurențiali care au ofertele actualizate, mai mult de jumãtate oferã prețuri care depãșesc pragul de preț pentru serviciul universal, stabilit de A.N.R.E. pentru furnizorii de ultimã instanțã obligați sau opționali. În acest fel furnizorii concurențiali transmit cãtre consumatori mesajul: nu vrem sau nu putem sã lucrãm cu consumatorii casnici sau consumatorii noncasnici mici!', considerã reprezentanții Asociației Consumatorilor și Micilor Producãtori de Energie.
Potrivit acestora, trei sferturi dintre firme nu au transmis o ofertã de preþț, la solicitarea asociației, deși erau obligați sã facã acest lucru.”Îngrijorãtor este faptul cã 75,59% dintre furnizorii de energie din România refuzã sã dea curs obligației prevãzute de art.18 din Ordinul A.N.R.E. nr.64/2014 pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali: ”La cererea scrisã a unui client final, furnizorul este obligat sã comunice, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrãtoare de la data primirii cererii, o ofertã privind condițiile de furnizare a energiei electrice pe piața concurențialã, care conține: prețul de furnizare, condițiile și termenele de platã și data-limitã de încheiere a contractului de furnizare”, se mai aratã în comunicat.
Totodatã, în opinia consumatorilor, un alt aspect îngrijorãtor este faptul cã 19,51% dintre firmele de furnizare românești care transmit oferte de furnizare cu prețuri exagerat de mari, care sã transmitã mesajul sã nu îi intereseazã consumatorii casnici.
”Acest lucru explicã extrem de simplu mecanismul prin care 82,70% dintre locurile de consum existente în România sunt alimentate în continuare prin intermediul contractelor de furnizare încheiate cu cei patru furnizori de ultimã instanțã', considerã asociația.
În plus, ANRE nu reacþioneazã în niciun fel la aceste anomalii. Astfel, concluzia la care au ajuns reprezentanții Asociației Consumatorilor și Micilor Producãtori de Energie este cã liberalizarea pieței de energie electricã este un proces al cãrui scop este departe de a fi atins, din cauza lipsei evidente de implicare și supraveghere atentã din partea ANRE, a carențelor majore în crearea unei legislații coerente și a evitãrii aplicãrii juste și echidistante a reglementãrilor în vigoare.
”Din pãcate aceste aspecte nu au intrat nici în atenția Autoritãții Naționale pentru Protecția Consumatorilor, nici a Consiliului Concurenței sau, mãcar, a reprezentaților consumatorilor numiți în Comitetul Consultativ al ANRE și care ar trebui sã tragã semnalele de alarmã corespunzãtoare pe lângã ANRE, în cazul în care ar fi fost interesate de corectarea acestor neajunsuri”, se mai aratã în comunicat.

Sursa:agerpres.ro
Sursa foto:stirimondene.eu

Etichete : recomandare
Sfântu Gheorghe: Centura ocolitoare, finalizată în proporție de peste 80%
Info util 09 Iulie 2024, 15:51

Sfântu Gheorghe: Centura ocolitoare, finalizată în proporție de peste 80%

Lucrările la centura ocolitoare a municipiului Sfântu Gheorghe, a cărei construcţie a început în urmă cu aproape doi ani, au...

Sfântu Gheorghe: Centura ocolitoare, finalizată în proporție de peste 80%
Pericole tehnologice de acasă. Televizoarele inteligente, routerele și camerele IP, în topul riscurilor de securitate
Info util 08 Iulie 2024, 15:04

Pericole tehnologice de acasă. Televizoarele inteligente, routerele și camerele IP, în topul riscurilor de securitate

Televizoarele inteligente, routerele şi camere IP se află în topul celor mai nesigure dispozitive din locuinţe, arată un...

Pericole tehnologice de acasă. Televizoarele inteligente, routerele și camerele IP, în topul riscurilor de securitate
Călătoria cu trenul pe timp de caniculă: CFR Călători anunță întârzieri
Info util 08 Iulie 2024, 14:34

Călătoria cu trenul pe timp de caniculă: CFR Călători anunță întârzieri

CFR Călători informează că în perioada cu fenomene meteo extreme - val de căldură, caniculă şi disconfort termic ridicat, pot...

Călătoria cu trenul pe timp de caniculă: CFR Călători anunță întârzieri
Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, pus în funcţiune în câteva dintre oraşele României
Info util 09 Mai 2024, 09:20

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, pus în funcţiune în câteva dintre oraşele României

Cetăţenii din Constanţa, Cluj-Napoca, Deva, Iaşi, Sibiu, Slobozia, Timişoara şi din judeţul Ilfov pot obţine în format...

Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă, pus în funcţiune în câteva dintre oraşele României
Vorbitul la telefon, o cauză majoră a accidentelor rutiere, soldate cu victime
Info util 25 Aprilie 2024, 15:55

Vorbitul la telefon, o cauză majoră a accidentelor rutiere, soldate cu victime

Vorbitul la telefon în timpul condusului este una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere produse în primele trei...

Vorbitul la telefon, o cauză majoră a accidentelor rutiere, soldate cu victime
Campanie de supraveghere activă şi pasivă a rabiei la vulpi
Info util 08 Februarie 2024, 09:13

Campanie de supraveghere activă şi pasivă a rabiei la vulpi

Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Alba continuă şi în acest an programul naţional de...

Campanie de supraveghere activă şi pasivă a rabiei la vulpi
MAI: HUB-ul de servicii online a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori într-un an de zile
Info util 06 Februarie 2024, 20:20

MAI: HUB-ul de servicii online a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori într-un an de zile

HUB-ul de servicii online al Ministerului Afacerilor Interne, prin care cetăţenii pot solicita şi obţine diferite documente...

MAI: HUB-ul de servicii online a fost accesat de peste 4,5 milioane de ori într-un an de zile
Report de aproape 5,5 milioane de euro la Loto 6/49; premii de peste 4,82 milioane de euro la Joker
Info util 28 Ianuarie 2024, 12:04

Report de aproape 5,5 milioane de euro la Loto 6/49; premii de peste 4,82 milioane de euro la Joker

Valoarea reportului înregistrat la jocul Loto 6 din 49 a ajuns la aproape 5,5 milioane de euro, în timp ce la Joker suma...

Report de aproape 5,5 milioane de euro la Loto 6/49; premii de peste 4,82 milioane de euro la Joker