Reforma învățământului din rural nu mai poate fi amânată, avertizează ministrul Educației
Ministrul interimar al Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a declarat că învățământul din mediul rural are nevoie urgentă de reformă, subliniind decalajele tot mai mari dintre școlile de la sat și cele din mediul urban.

Articol de Petruț Mazilu, 30 Mai 2025, 14:29
'Analfabetismul funcţional atinge cote alarmante de siguranţă naţională în România . (...) Eu când vorbesc despre aceste cifre de analfabetism funcţional mă refer la cei pe care îi avem în sistemul educaţional, dar adaug că între 3 şi 18 ani noi pierdem din sistemul educaţional 18% dintre copii. Ar trebuie să îi avem în şcoală, dar nu îi avem în şcoală. Dacă adăugăm şi lipsa de competenţe pe care ţintim în procesul educaţional în cadrul acelui grup, procentul este mult mai mare în zona analfabetismului funcţional. De aceea, cred că tehnologia poate să fie o platformă bună prin care să facem o educaţie mai bună. (...) Tehnologia poate să fie un suport prin care ducem acele conţinuturi relevante bine predate. (...) Noul ministru, eu dacă voi rămâne sau ministrul care va veni după mine, trebuie să facă rapid o reformă a învăţământului rural unde se află jumătate din copiii ţării', a declarat ministrul într-o intervenţie online la prima ediţie a D-Tech Forum.
David a spus că o variantă ar fi aceea ca o şcoală din mediul rural să aibă o şcoală mentor foarte bună din urban şi împreună să desfăşoare simultan anumite cursuri online.
'O variantă ar fi asta: o şcoală din mediul rural care ştim că merge prost prin testările pe care le facem prin zona de analfabetism funcţional să aibă o şcoală mentor care merge foarte bine din Bucureşti, Cluj, alt oraş mare, iar unele abilităţi pot fi făcute online simultan de profesori din Bucureşti, cu copii de la clasa lui, iar ceilalţi din vârful Munţilor Apuseni să fie conectaţi la ora respectivă cu ajutorul tehnologiei', a explicat ministrul.
În opinia sa, tehnologia trebuie implementată treptat în sistemul educaţional împreună cu metodele clasice.
'Trebuie să implementăm treptat tehnologia în sistemul educaţional împreună cu metodele clasice şi acolo unde este cazul să înceapă să domine procesul educaţional. Mă refer în zonele IT, în zonele care prin esenţa lor ţin de componenta tehnologică', a afirmat Daniel David.