Ascultă Radio Antena Satelor Live

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

Într-o perioadă destul de complicată din punct de vedere economic şi sanitar, România se pregăteşte cum poate de marcarea unei noi ediţii de Black Friday, sărbătoare care, însă, şi-a pierdut însemnătatea cu ajutorul heirupist al retailerilor de pe piaţa locală.

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

12 Noiembrie 2021, 08:15

Să nu uităm că România sărbătoreşte în fiecare zi din an şi în fiecare minut din zi 'Vinerea Neagră', indiferent că e luni, marţi, miercuri, joi... sâmbătă sau duminică.

Practic, fiecare zi a săptămânii s-a transformat de câţiva ani într-una de vineri, noteaza Agerpres.

Ediţia din acest an, stabilită arbitrar pe 12 noiembrie, aduce numeroase promoţii la sute de mii de produse din toate categoriile posibile şi imposibile, de la fashion până la locuinţe şi credite bancare.

În tot acest tumult al reducerilor se remarcă activitatea intensă derulată de către inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care, în premieră, au propus suspendarea magazinului online al unui mare retailer de electro-IT, pentru practici neloiale faţă de stabilirea reducerilor la produsele comercializate cu ocazia Black Friday 2021.

În acelaşi timp, ANPC a înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Punct de plecare pentru un nou Black Friday în România

În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.

Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 - 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 - 28 octombrie de Kantar România.

Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.

Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.

Foto: pixabay

Etichete : black friday
Proiect: România se apropie de adoptarea salariului minim european
Economic 23 Aprilie 2024, 16:37

Proiect: România se apropie de adoptarea salariului minim european

Premierul Marcel Ciolacu i-a cerut ministrului Muncii, Simona Bucura Oprescu, să pună în transparenţă, imediat după...

Proiect: România se apropie de adoptarea salariului minim european
Inegalități economice în România: Unul dintre cele mai mari decalaje din UE, între veniturile populaţiei
Economic 18 Aprilie 2024, 15:50

Inegalități economice în România: Unul dintre cele mai mari decalaje din UE, între veniturile populaţiei

Datele recente dezvăluie o realitate îngrijorătoare pentru România, întrucât țara se confruntă cu unul dintre cele mai mari...

Inegalități economice în România: Unul dintre cele mai mari decalaje din UE, între veniturile populaţiei
Oradea păstrează poziția de vârf: Agenția Fitch reconfirmă municipiul în grupa cu cea mai ridicată credibilitate
Economic 17 Aprilie 2024, 16:00

Oradea păstrează poziția de vârf: Agenția Fitch reconfirmă municipiul în grupa cu cea mai ridicată credibilitate

Oradea se menține ferm în elita orașelor cu cea mai înaltă credibilitate, conform reconfirmării făcute de către prestigioasa...

Oradea păstrează poziția de vârf: Agenția Fitch reconfirmă municipiul în grupa cu cea mai ridicată credibilitate
România înregistrează cea mai mare inflație din UE pentru a treia lună consecutivă
Economic 17 Aprilie 2024, 12:45

România înregistrează cea mai mare inflație din UE pentru a treia lună consecutivă

România se confruntă cu o provocare economică, deoarece în luna martie a înregistrat cea mai ridicată inflație din întreaga...

România înregistrează cea mai mare inflație din UE pentru a treia lună consecutivă
În această perioadă, România se află pe locul 3 în Uniunea Europeană, în topul ţărilor cu cel mai ieftin combustibil
Economic 15 Aprilie 2024, 19:39

În această perioadă, România se află pe locul 3 în Uniunea Europeană, în topul ţărilor cu cel mai ieftin combustibil

Preţul mediu al unui litru de benzină continuă să crească. Faţă de luna trecută, majorarea este de 3,2%.

În această perioadă, România se află pe locul 3 în Uniunea Europeană, în topul ţărilor cu cel mai ieftin combustibil
România a înregistrat un grad de absorbţie de 97% a fondurilor europene din exerciţiul financiar 2014-2020
Economic 14 Aprilie 2024, 19:28

România a înregistrat un grad de absorbţie de 97% a fondurilor europene din exerciţiul financiar 2014-2020

România a înregistrat un grad de absorbţie de 97% a fondurilor europene din exerciţiul financiar 2014-2020, a anunţat în...

România a înregistrat un grad de absorbţie de 97% a fondurilor europene din exerciţiul financiar 2014-2020
Comisia Europeană a aprobat relansarea schemei de ajutor de stat IMM Plus
Economic 13 Aprilie 2024, 18:45

Comisia Europeană a aprobat relansarea schemei de ajutor de stat IMM Plus

Comisia Europeană a aprobat săptămâna aceasta relansarea schemei de ajutor de stat IMM Plus, în valoare de aproximativ 2,5...

Comisia Europeană a aprobat relansarea schemei de ajutor de stat IMM Plus
Antreprenorii români din străinătate sunt întotdeauna dornici să descopere oportunităţi de afaceri în România
Economic 12 Aprilie 2024, 18:55

Antreprenorii români din străinătate sunt întotdeauna dornici să descopere oportunităţi de afaceri în România

Antreprenorii români din străinătate sunt întotdeauna dornici să descopere oportunităţi de afaceri în România. La rândul lor,...

Antreprenorii români din străinătate sunt întotdeauna dornici să descopere oportunităţi de afaceri în România