Ascultă Radio Antena Satelor Live

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

Într-o perioadă destul de complicată din punct de vedere economic şi sanitar, România se pregăteşte cum poate de marcarea unei noi ediţii de Black Friday, sărbătoare care, însă, şi-a pierdut însemnătatea cu ajutorul heirupist al retailerilor de pe piaţa locală.

Black Friday de România sau transformarea unui fenomen comercial într-o campanie de zi cu zi

12 Noiembrie 2021, 08:15

Să nu uităm că România sărbătoreşte în fiecare zi din an şi în fiecare minut din zi 'Vinerea Neagră', indiferent că e luni, marţi, miercuri, joi... sâmbătă sau duminică.

Practic, fiecare zi a săptămânii s-a transformat de câţiva ani într-una de vineri, noteaza Agerpres.

Ediţia din acest an, stabilită arbitrar pe 12 noiembrie, aduce numeroase promoţii la sute de mii de produse din toate categoriile posibile şi imposibile, de la fashion până la locuinţe şi credite bancare.

În tot acest tumult al reducerilor se remarcă activitatea intensă derulată de către inspectorii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care, în premieră, au propus suspendarea magazinului online al unui mare retailer de electro-IT, pentru practici neloiale faţă de stabilirea reducerilor la produsele comercializate cu ocazia Black Friday 2021.

În acelaşi timp, ANPC a înfiinţat Comandamentul Special Black Friday, care are drept scop supravegherea permanentă, 24 din 24 de ore, a ofertelor cu promoţii, din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Punct de plecare pentru un nou Black Friday în România

În acest context, o analiză realizată de compania de hosting (găzduire web) din România, MxHost, relevă faptul că aproximativ 70% dintre magazinele online nu sunt pregătite pentru a face faţă creşterilor de trafic de Black Friday, în condiţiile în care traficul magazinelor online se dublează, de regulă, dar poate creşte, în unele cazuri şi de zece ori.

Cât priveşte intenţia de cumpărare a consumatorilor în campania reducerilor, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani au declarat că vor să cumpere cel puţin un produs, o pondere ridicată fiind consemnată pe segmentul de vârstă 18 - 34 de ani, potrivit unui studiu telefonic realizat în perioada 22 - 28 octombrie de Kantar România.

Dintre aceşti potenţiali cumpărători, 64,6% intenţionează să cumpere de la magazinele online, iar bugetul alocat pentru Black Friday este de până la 1.000 de lei în cazul a peste o treime dintre respondenţi, între 1.000 şi 3.000 de lei pentru 40,7%, şi peste 3.000 de lei pentru 15,8%. La nivel general, media bugetului alocat de către români pentru cumpărăturile de Black Friday sare de 2.200 de lei.

Categoriile de achiziţii cele mai căutate de respondenţi sunt: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, încălţăminte, maşini de spălat, home & deco, laptopuri, cosmetice şi aragazuri.

Foto: pixabay

Etichete : black friday
Suspendare temporară pentru toate programele AFM, inclusiv Rabla Clasic și Rabla Plus
Economic 18 Iunie 2025, 14:15

Suspendare temporară pentru toate programele AFM, inclusiv Rabla Clasic și Rabla Plus

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) a anunţat suspendarea temporară a tuturor programelor de finanţare, inclusiv cele...

Suspendare temporară pentru toate programele AFM, inclusiv Rabla Clasic și Rabla Plus
După terminarea studiilor, absolvenții fără loc de muncă pot solicita ajutor de șomaj
Economic 16 Iunie 2025, 09:44

După terminarea studiilor, absolvenții fără loc de muncă pot solicita ajutor de șomaj

Tinerii care au finalizat studiile și nu reușesc să se angajeze imediat pot solicita indemnizație de șomaj, potrivit...

După terminarea studiilor, absolvenții fără loc de muncă pot solicita ajutor de șomaj
Rata șomajului a crescut ușor în primul trimestru din 2025. Rata de ocupare coboară sub 63%
Economic 13 Iunie 2025, 10:37

Rata șomajului a crescut ușor în primul trimestru din 2025. Rata de ocupare coboară sub 63%

Institutul Național de Statistică a anunțat că rata de ocupare a populației în vârstă de muncă (15-64 de ani) a coborât la...

Rata șomajului a crescut ușor în primul trimestru din 2025. Rata de ocupare coboară sub 63%
Creștere semnificativă a pensiei medii în primele trei luni din 2025
Economic 13 Iunie 2025, 10:25

Creștere semnificativă a pensiei medii în primele trei luni din 2025

Potrivit celor mai recente date furnizate de Institutul Național de Statistică, pensia medie lunară înregistrată în primul...

Creștere semnificativă a pensiei medii în primele trei luni din 2025
Fructele și transportul cu trenul conduc topul scumpirilor din luna mai. Rata inflaţiei a urcat la 5,45%
Economic 12 Iunie 2025, 10:12

Fructele și transportul cu trenul conduc topul scumpirilor din luna mai. Rata inflaţiei a urcat la 5,45%

Fructele proaspete și biletele de tren au înregistrat cele mai mari creșteri de preț în luna mai 2025, potrivit celor mai...

Fructele și transportul cu trenul conduc topul scumpirilor din luna mai. Rata inflaţiei a urcat la 5,45%
Ministrul Economiei: Schemă de ajutor de stat pentru 200 de companii din zona Praid
Economic 02 Iunie 2025, 16:47

Ministrul Economiei: Schemă de ajutor de stat pentru 200 de companii din zona Praid

Guvernul, reunit luni în şedinţă extraordinară, a aprobat o schemă de ajutor de stat adresată unui număr de 200 de companii...

Ministrul Economiei: Schemă de ajutor de stat pentru 200 de companii din zona Praid
Piaţa muncii dă semne de stabilizare: Şomajul scade uşor în aprilie
Economic 27 Mai 2025, 11:43

Piaţa muncii dă semne de stabilizare: Şomajul scade uşor în aprilie

Rata şomajului înregistrată la nivel naţional a scăzut uşor în luna aprilie, ajungând la 3,25%, potrivit datelor publicate de...

Piaţa muncii dă semne de stabilizare: Şomajul scade uşor în aprilie
Lipsa stimulentelor „Rabla” a redus drastic achizițiile de mașini electrice în România
Economic 26 Mai 2025, 13:38

Lipsa stimulentelor „Rabla” a redus drastic achizițiile de mașini electrice în România

Piata auto din România a înregistrat o scădere accentuată a vânzărilor de vehicule electrice, în primul trimestru din 2025,...

Lipsa stimulentelor „Rabla” a redus drastic achizițiile de mașini electrice în România